۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند ساعت : 1:35 بوقت تهران
مرادی، محمدعلی
مرادی، محمدعلی
مرتبه علمی: دانشیار
مدرك تحصيلي: دكتري اقتصاد از دانشگاه لیورپول انگلستان
گروه آموزشی: توسعه کارآفرینی
سمت: مدیر گروه
  • پروفایل
  • مقالات و کتب
  • پژوهش
  • دروس
  • دانشجویان

محمدعلی مرادی دانشیار و عضو هیات علمی رسمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است و در حال حاضر مدیر گروه توسعه کارآفرینی و عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده کارآفرینی می باشد. مرادی تحصیلات دوره دکتری را در دانشگاه لیورپول انگلستان در رشته اقتصادکلان، کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران در رشته برنامه ریزی و توسعه اقتصادی با دو گرایش سیاستگذاری توسعه صنعتی و گرایش سیاستگذاری توسعه کشاورزی و کارشناسی را در دانشگاه شهید بهشتی در رشته اقتصاد نظری گذرانده است. علائق پژوهشی ایشان سیاستگذاری توسعه کارآفرینی از جمله سیاست­ های تامین مالی کارآفرینانه؛ سیاست­ های آموزش کارآفرینی؛ سیاست­ های نوآوری؛ محیط کسب وکار و خلق، کشف، شناسایی و بهره ­برداری فرصت است. ایشان دو کتاب، 20 مقاله انگلیسی و 18 مقاله فارسی در نشریات علمی در سطوح ملی و بین المللی منتشر کرده و 15 مقاله در کتاب های مرجع و 18 گزارش تحلیلی در خصوص ایران نوشته است.

استاد راهنمای 3 رساله دکتری و 35 پایان نامه کارشناسی ارشد و استاد مشاور 10 پایان نامه کارشناسی ارشد، بخشی از فعالیت های علمی ایشان را تشکیل می دهد. ایشان در دو کنفرانس بین المللی به عنوان سخنران کلیدی، در دو کنفرانس بین المللی به عنوان دبیر علمی کنفرانس و در دو کنفرانس ملی به عنوان دبیر علمی، ایفای نقش کرده و در 20 کنفرانس بین المللی و 15 کنفرانس ملی، مقاله ارائه کرده و برگزاری 8 کارگاه تخصصی را نیز در کشور عهده دار بوده است. 15 سخنرانی و میزگرد تخصصی از دیگر فعالیت های علمی ایشان است. مرادی تندیس های کتاب سال دانشگاهی در ایران و استاد برگزیده سال 1395 دانشگاه تهران را در کارنامه علمی خود دارد. همچنین، تندیس پژوهشگر شاخص را در سال 1388 از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است. ایشان به مدت یک دهه مسئولیت سردبیری فصلنامه  علمی-پژوهشی اقتصاد و تجارت نوین را بر عهده داشته و در داوری مقالات تخصصی، با 12 فصلنامه علمی-پژوهشی و 6 ژورنال بین المللی همکاری علمی داشته است. تدریس 6 درس در دوره دکتری، 10 درس در دوره کارشناسی ارشد و 8 درس در دوره کارشناسی در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی؛ بخشی از سوابق آموزشی ایشان را تشکیل می دهد.

 

تحصيلات رسمي:

  1. مقطع دكتري در رشته اقتصاد، دپارتمان اقتصاد دانشگاه ليورپول انگلستان، بريتانيا، 1375– 1379.
  2. مقطع كارشناسي‌ارشد در رشته برنامه‌ريزي و توسعه اقتصادي در دو گرایش سیاستگذاری توسعه صنعتی و سیاستگذاری توسعه کشاورزی، دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران، 1367 – 1370.
  3. مقطع كارشناسي در رشته اقتصاد نظري، دانشكده علوم اقتصادي و سياسي دانشگاه شهيد بهشتي، 1362 – 1366.

 

دوره‌هاي علمي كوتاه‌مدت:

  1. دوره «Innovation and Competitiveness in SMEs» در سئول، كره جنوبی، شهریور 1390 (این دوره توسط سازمان بهره وری آسیا تأمين مالي و برگزار شده است).
  2. دورة آموزش کارآفرینی در مدرسه کسب­ وکار امیلون (Emlyon Business School) در شهر لیون فرانسه، بهمن 1389.
  3. دوره «Financial Programming» در اصفهان در شهریور سال 1379 (اين دوره توسط صندوق بين‌المللي پول تأمين مالي و برگزار شده است).
  4. دوره «پويايي جمعيت و توسعه» در دانشگاه ويلز بريتانيا، ترم  اول سال تحصيلي 1373-1374 (اين دوره توسط سازمان بين‌المللي نيروي‌ كار تأمين مالي و برگزار شده است).

 

بورس‌هاي تحصيلي:

  1. دورة دكتري اعزام به خارج از طريق آزمون سراسري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.
  2. دورة كارشناسي‌ارشد دانشگاه تهران از طريق آزمون سراسري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.
  3. يك ترم تحصيلي با عنوان «پويايي جمعيت و توسعه» در دانشگاه ويلز بريتانيا (با بورس سازمان بين‌المللي نيروي كار، ILO).

 

دريافت تنديس و تقدیرنامه:

  1. استاد راهنمای برتر پایان‌نامه و رساله‌ها: در نخستین جشنواره  تقدیر از پایان‌نامه و رساله‌های برتر علوم انسانی در حوزه تولید و اشتغال، به‌عنوان استاد راهنمای برتر پایان‌نامه و رساله‌ها در سال 1396 برگزیده شد و لوح تقدیر و تندیس اعطا شد.
  2. استاد برتر از دیدگاه دانشجویان: دريافت لوح تقدیر برای کسب عنوان استاد برتر بر اساس ارزیابی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری طی سه سال منتهی به سال 1396، 1396.
  3. کتاب سال دانشگاهی در سطح ملی: دريافت تنديس و لوح تقدیر برای انتخاب کتاب «تحلیل محیط کسب­ وکار: نظریه­ ها، تکنیک­ ها و شاخص­ ها» به عنوان کتاب سال دانشگاهی در سال 1395.
  4. استاد نمونه دانشگاه تهران: دريافت تنديس از دانشگاه تهران برای کسب عنوان استاد برگزیده دانشگاه تهران در سال 1395.
  5. پژوهشگر شاخص در سطح ملی: دریافت تندیس و لوح تقدیر از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برای عنوان پژوهشگر شاخص دهمين جشنواره بزرگداشت پژوهشگران برگزيده کشور در سال 1388.
  6. متخصص کارآفرینی ایران: دریافت لوح سپاس «متخصص کارآفرینی ایران»، دانشگاه تهران، سال­های 1393 و 1395.
  7. حامیان کارآفرینی ایران: دریافت لوح سپاس «حامیان کارآفرینی ایران»، دانشگاه تهران، سال 1393.

سوابق شغلي و مسووليت‌هاي تخصصي:

الف. سوابق شغلي

1.       عضو هیات علمی رسمی و دانشیار دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران، 1394 – ادامه دارد.

2.       عضو هیات علمی رسمی و استادیار دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران، 1394 – 1390.

3.       مدیر گروه توسعة کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1394-ادامه دارد.

4.       مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، 1394-1393

5.       مدرس دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران، 1387 – 1389.

6.       مدرس دانشكده علوم اقتصادي، 1383 – 1387.

7.       مدرس دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي و علامه طباطبايي، 1379 – 1389.

8.       مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، 1389-1392

9.       مشاور اقتصادي معاون وزير وزیر بازرگاني، 1383– 1387.

10.   مديركل دفتر اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، 1381-1382.

11.  رئيس گروه سياست‌هاي پولي، ارزي و تورم دفتر اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي،
      1379-1380.

12.   رئيس گروه مدل‌سازي و مطالعات كمي دفتر اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، 1379-1380.

13.   کارشناس دفتر اقتصاد كلان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، 1379.

14.   كارشناس دفتر بهداشت و درمان ، سازمان برنامه و بودجه، 1373 – 1374.

15.   كارشناس دفتر آموزش عالي، سازمان برنامه و بودجه، 1371 – 1372.

16.   كارشناس دفتر آموزش و پرورش عمومي و فني حرفه‌اي، سازمان برنامه و بودجه، 1369 – 1370.

17.   همكار طرح‌‌هاي تحقيقاتي مؤسسه توسعه و تحقيقات اقتصادي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران، سال 1369.

18.   همكار طرح‌‌هاي تحقيقاتي جهاد دانشگاهي دانشگاه شهيد بهشتي، سال 1366.

 

ب. مسؤليت‌هاي تخصصي در كميته‌ها، شوراها، كميسيون‌ها و ستادها

1.       عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران. 1394-ادامه دارد.

2.       عضو هیات تجديد نظر شوراي رقابت، 1396- 1390.

3.       عضو کارگروه راهبری علمی میزهای بهره­ وری، مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، خرداد 1393 – ادامه دارد.

4.       عضو شوراي پژوهشي سازمان امور مالياتي کشور، 1394 - 1388.

5.       نايب رئيس كميته تخصصي سازمان، مديريت و زيرساخت‌هاي بازرگاني برنامه پنجم توسعه، وزارت بازرگاني، 1388-1387.

6.       نماينده وزارت بازرگاني در شوراي تخصصي تدوين الگوي توسعه اسلامي- ايراني معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، 1387.

7.       نماينده وزارت بازرگاني در كميسيون تخصصي آمايش سرزمين معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، 1386 – 1385.

8.       عضو كميته مشورتي- تخصصي مطالعات و پژوهش‌هاي بازار مشترك اسلامي، موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني، 1386– 1385.

9.       عضو کميته تخصصي تهيه سند توسعه صادرات غيرنفتي برنامه چهارم وزارت بازرگاني، 1384.

10.   نماينده وزارت بازرگاني در كميسيون تخصصي ستاد اقتصادي دولت، 1383-1382.

11.   عضو ستاد برنامه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، 1382-1381.

12.   عضو ستاد بودجه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، 1382-1381.

13.   نماينده سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در كميسيون تخصصي ستاد اقتصادي دولت، 1382-1381.

14.   نماينده سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در كميسيون اقتصاد كلان و امور اداري مجمع تشخيص مصلحت، 1382-1381.

الف. کتاب

  1. مرادی، محمدعلی. (1395). محیط کسب و کار ایران: نظریه ­ها، شاخص­ ها و تکنیک­ ها، چاپ دوم، موسسه انتشارات دانشگاه تهران، فایل PDF شناسنامه، فهرست مطالب و مقدمه کتاب.
  2. مرادی، محمدعلی. (1393). محیط کسب و کار ایران: نظریه ها، شاخص­ ها و تکنیک­ ها، موسسه انتشارات دانشگاه تهران.
  3. مرادی، محمدعلی. (1388).  الگوي اقتصاد سنجي کلان ايران. مرکز چاپ و نشر بازرگاني، فایل PDF شناسنامه، فهرست مطالب و مقدمه کتاب.

 

ب. مقالات کتاب هاي مرجع:

  1. مرادی، محمدعلی. (1395). آموزش و اقتصاد. دانشنامه اقتصاد؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری.
  2. مرادی، محمدعلی. (1395). اهداف کسب­وکارهای خانگی. دانشنامه کسب­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.
  3. مرادی، محمدعلی. (1395). نظام اقتصادی خانواده. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.
  4. مرادی، محمدعلی. (1395). ارزیابی بازار. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.
  5. مرادی، محمدعلی. (1395). دریافت ­کنندة قیمت. دانشنامه کسب­ وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.
  6. مرادی، محمدعلی. (1395). كسب و كار خانگي بر مبناي فناوري نوين براي زنان. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.
  7. مرادی، محمدعلی. (1395). سياست‌هاي كلي اشتغال و كسب و كار خانگي. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.
  8. مرادی، محمدعلی. (1388). ادوار تجاري. دانشنامه کارآفريني؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.
  9. مرادی، محمدعلی. (1388). پيش‌بيني. دانشنامه کارآفريني؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.
  10. مرادی، محمدعلی. (1388). توسعه صادرات. دانشنامه کارآفريني؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.
  11. مرادی، محمدعلی. (1388). ساختار بازار. دانشنامه کارآفريني؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.
  12. مرادی، محمدعلی. (1388). سرمايه اجتماعي. دانشنامه کارآفريني؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.
  13. مرادی، محمدعلی. (1388). نظريه‌هاي کارآفريني. دانشنامه کارآفريني؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.

 

د. مقالات منتشر شده به عنوان فصلی از کتاب:

  1. مرادی، محمدعلی. (1394). عوامل نهادی و نرخ تورم. ادوار تجاري. در کتاب عوامل موثر بر نرخ تورم در ایران. دینی، علی (ویراستار علمی)، مرکز چاپ و نشر بازرگانی.
  2.  مرادی، محمدعلی. (1389). تنگناهای ساختاری و بهره وری پایین عوامل تولید، در کتاب نفت، دولت و توسعه پایدار صادرات­ گرا. دینی، علی (ویراستار علمی)، مرکز چاپ و نشر بازرگانی.

 

ه. مقالات انگليسي

  1. Davari, A., Moradi, M. A., Davarpanah, Z., and Radmehr, A. (2016). Identification and Prioritization of Government Policies for Creating Small and Medium Size Enterprises Start-Up (Case Study: SMEs in ICT Industry). Journal of Administrative Management, Education and Training (JAMET), 12(3), 586-598, PDF File.

    2. Farsi JY, Moradi MA, Jandoust A., and Esfandabadi, HM. (2016). Structural Factors Affecting International Trade Growth in Iran. Business and Economics Journal. 7(3). 1-7, PDF File.

    3. Moradi, M. A. and Saeedikiya, M. (2016). The influence of risk willingness, self-efficacy and role modeling on entrepreneurial intention by gender and income. DAV International Journal of Science. Volume-5, Issue-2 (Special Issue on Business and Entrepreneurship), PDF File.

    4. Moradi, M. A. (2015). Price uncertainty and entrepreneurship. Submitted for publication to an International Journal.

    5. Moradi, M. A. (2015). Inflation and inflation uncertainty: Asymmetry, time varying and long memory. Submitted for publication to an International Journal.

    6. Moradi, M. A. (2015). Money demand in Islamic Economic system: Theory and evidence from a cash-in-advance framework. Submitted for publication to an International Journal.

    7. Bahreini, M. A., & Moradi, M. A. (2015).  Venture capital challenges in new technology based firms: The case of Iran. Submitted for publication to an International Journal.

    8.Moradi, M. A., & Torabi, J. (2014) Relationship between transformational leadership and innovation regarding layers of organizational learning, 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran.

    9. Bahreini, M. A., & Moradi, M. A. (2014).  Venture capital challenges in new technology based firms: The case of Iran. 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran.

    10. Moradi, M. A. (2014). Inflation and inflation uncertainty: Asymmetry, time varying and long memory. Submitted for publication to an International Journal.

    11.Moradi, M. A. (2014). Money Demand in Islamic Economic System: Theory and Evidence from a Cash-in-Advance Framework. Submitted for publication to an International Journal.

    12.Moradi, M. A. (2011). Entrepreneurship and TFP in Iran's manufacturing Industries. Journal of Global   Entrepreneurship Research (JGER), 1(1), Summer and Fall 2011, 65-84, PDF File.

    13.Moradi, M. A. (2011). Foreign direct investment and sustainable economic development: Evidence from China. International Trade and Entrepreneurship Conference: Issues for Post-Crisis Sustainable Development in Asia, Tehran, Iran.

    14.Moradi, M. A. (2010). Oil resource abundance, economic growth and income distribution in Iran, Quarterly Journal of Economic Research, 10(2), 115-140.

    15.Moradi, M. A. and Kebreaei M. (2010). Impact of information and communication technology on economic growth in selected Islamic countries, Quarterly Journal of New Economy and Commerce, Forthcoming.

    16.Moradi, M. A. (2006). A GARCH model of inflation and inflation uncertainty in Iran. Quarterly Journal of Economic Research, 6(1).

    17.Moradi, M. A. (2003). Money demand and seigniorage-maximising inflation rate. Journal of Money and Economy, 2(1). Central Bank of Iran.

    18.Moradi, M. A. (2002). Nonlinear adjustment towards purchasing power parity. Quarterly Journal of the Iranian Economic Research, 12.

    19.Moradi, M. A. (2002). Nonlinear modeling of inflation in Iran, International Conference on Policy Modeling. Belgium, Brussels.

    20.Moradi, M. A. (2002). A Microfoundation model of money demand in Iran: A cash–in–advance framework. Liverpool Research Papers in Economics, Finance Accounting, Liverpool University, Working Paper, No. 9908.

 

و. مقالات علمي- پژوهشی

  1. مرادی، محمدعلی؛ هدایتی، محمدرضا. (1397). طراحی مدل گذار به اقتصاد دیجیتال. فصلنامة پژوهشنامه اقتصادی،  سال 18 (68) ، 219-251. فایل PDF
  2. مرادی، محمدعلی. سخدری، کمل؛ صنیعی، شیما. (1396). تأثیر ترتیبات نهادی بر توسعه کارآفرینی بین المللی در کشورهای در حال توسعه منتخب، ، فصلنامه توسعه کارآفرینی، 10 (2)، 339-358. فایل PDF.
  3. حسین پور، مرادی، محمدعلی و زعفریان. (1395). شناسایی فرصت های کاربری خودروهای تجاری سبک در توسعه کلینیک­ های سیار پزشکی. فصلنامة توسعه کارآفرینی، سال 9، شماره 1، 19-1، فایل PDF.
  4. مرادی، محمدعلی. زالی، محمدرضا و پرنیان، راضیه. (1394). نقش میانجی سبک شناختی بر رابطه سرمایه اجتماعی و قصد کارآفرینانه: مطالعه موردی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران. فصلنامه توسعه کارآفرینی، سال هشتم. شماره 1، 19-1، فایل PDF.
  5. مرادی، محمدعلی. (1393). مبانی فکری انسان اقتصادی در کتاب­های اقتصادخرد دانشگاهی و جایگاه آن بر اساس ارزش­های اسلامی. فصلنامة پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 18، شماره 35، 27-1، فایل PDF.
  6.  مرادی، محمدعلی. زالی، محمدرضا و محمدی، فریبا. (1393). نقش میانجی سبک شناختی بر رابطه سرمایه انسانی و قصد کارآفرینانه: مطالعه موردی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران. فصلنامه توسعه کارآفرینی سال هفتم. شماره­ 1، 131-113، فایل PDF.
  7. مرادی، محمدعلی، کبریایی، میثم و فاطمه موحدی. (1391). تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد اقتصادی کشورهای اسلامی. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، سال ششم. شماره­ های 31-30، 108-79، فایل PDF.
  8. مرادی، محمدعلی. (1391). تاثير سرمايه کارآفريني بر توليد و رشد بخش صنعت ايران، سال دوم، شماره های 5 و 6، 247-211 فایل PDF.
    مجله علمي – پژوهشي فصلنامه اقتصاد و مدلسازی، دانشگاه شهید بهشتی، سال دوم، شماره­های 5 و 6.
  9. مرادی، محمدعلی. و م. تاجيک، (1389). تقاضاي پول و حق ­الضرب در ايران: 1386-1342. فصلنامه علمي – پژوهشي پژوهش‌هاي اقتصادي دانشگاه تربيت مدرس، سال دهم، شماره چهارم، 67-41، فایل PDF.
  10. مرادی، محمدعلی. (1389). تاثير نفت بر نماگرهاي اقتصاد کلان ايران: با تأكيد بر مکانيزم‌هاي انتقال و آثار. فصلنامه علمي – پژوهشي پژوهش‌هاي اقتصادي دانشگاه تربيت مدرس، سال دهم، شماره دوم، 115-140، فایل PDF
  11. مرادی، محمدعلی. (1389). اثر سرمايه انساني و فناوري بر رشد بهره‌وري کل بازرگاني ايران. نشريه علمي – پژوهشي اقتصاد دانشكده اقتصاد و علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي، سال اول، شماره اول، 182-151، فایل PDF.
  12. مرادی، محمدعلی. و م. مهديزاده، (1384). تجارت خارجي و رشد اقتصادي ايران، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوين. شماره سوم، سال اول، .
  13. مرادی، محمدعلی. و بيژن صفوي، (1384). رشد بهره‌وري بخش بازرگاني ايران، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوين. شماره دوم، سال اول.   
  14. مرادی، محمدعلی. (1384). مباني رفتاري مصرف، دانش و اطلاعات و تابع مصرف ايران، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوين. شماره اول، سال اول. 
  15. مرادی، محمدعلی. (1372).كارآيي آموزش كشاورزي در ايران.  فصلنامه آموزش و پرورش، شماره 41 – 42، 132-109، فایل PDF.
  16.  مرادی، محمدعلی. (1372). آموزش و سرمايه‌گذاري: تئوري و شواهد تجربي. فصلنامه علمي پژوهشي برنامه‌ريزي آموزش عالي، سال اول، شماره اول.

 

ز. مقالات علمی-ترویجی

  1. مرادی، محمدعلی. (1392). هزینه مبادله صادرات و واردات ايران در شاخص سهولت انجام کسب وکار. مجله بررسی­های بازرگانی، سال 11، شمارة 62، 30-18، فایل PDF.
  2. مرادی، محمدعلی. (1392). تحليل، ارزيابي و آسيب­ شناسي شاخص رقابتمندي جهاني، 24-5، فایل PDF.
    مجله اقتصادي – دو ماهنامه بررسي مسائل و سياست‌هاي اقتصادي، سال 13، شماره 1، فروردین و اردیبهشت.
  3. مرادی، محمدعلی. (1384). حقايق ادوار تجاري ايران: با تاكيد بر دوره جنگ و مقايسه آن با دوره‌هاي قبل و بعد جنگ.  فصلنامه امور دفاعي و امنيتي، شماره 27.
  4. مرادی، محمدعلی. (1379).مباني اقتصاد خرد تابع تقاضاي پول در اقتصاد بدون ربا. مجله برنامه و بودجه، شماره 58 – 59.

 

ح. مدل‌هاي اقتصاد كلان

  1. مرادی، محمدعلی. (1383). مباني و اصول الگوسازي مدل‌هاي اقتصاد سنجي کلان: درس‌هايي براي ايران. مرکز چاپ و نشر بازرگانی.
  2. مرادی، محمدعلی. و همکاران، (1380).  ارزيابي الگوي برنامه سوم توسعه و ارائه مدل‌هاي نظري الگوي اقتصاد كلان. (اين مطالعه در گروه مدل‌سازي و مطالعات كمي دفتر اقتصاد كلان سازمان با مسئوليت اينجانب به عنوان رييس گروه این گروه انجام گرفته است).

 

ط. مجری پروژه‌هاي تحقيقاتي

مرادی، محمدعلی. طراحی الگوی توسعه اقتصاد دیجیتالی در ایران.

مرادی، محمدعلی. تدوین سازوکار بهبود محیط کسب­ وکار شهرداری تهران.

مرادی، محمدعلی. تدوین برنامه راهبردی توسعه ایران، فایل PDF

مرادی، محمدعلی. بستة کنترل نرخ تورم در برنامه پنجم توسعه. 

مرادی، محمدعلی. چالش‌هاي پيش روی محيط کسب وکار ايران در آستانه برنامه پنجم. 

Moradi, M. A., Prospective of the economy and macroeconomic policies in Iran. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.

Moradi, M. A., & S. Mirzamohammadi, Macroeconomic policies and new economy in Iran: Current performance. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.

 

 ص. گزارش ­های علمي-تحلیلی منتخب

  1. مرادی، محمدعلی. (1396). تحلیل عملکرد اقتصادی کشور: چالش ها و راهکارها. فایل PDF.
  2. مرادی، محمدعلی، قاسمی، محمد. علاالدین ازوجی. (1394). تحلیل سیستمی سياست‌هاي كلي برنامه توسعه ششم: راهبردها، سیاست­ها، منابع و الزامات تحقق رشد و عدالت اقتصادی. 
  3. مرادی، محمدعلی. (1394). تحلیل اقتصاد ایران. 
  4. مرادی، محمدعلی. (1392). مدیریت نرخ تورم در ایران. فایل PDF.
  5. مرادی، محمدعلی. (1392). تاثیر نرخ ارز بر تقاضای پول.
  6. مرادی، محمدعلی. (1391). سیاست های کلی برای تولید و رشد اقتصادی در ایران.   
  7. مرادی، محمدعلی. (1391). تحلیل تحولات نرخ ارز در ایران. فایل PDF.  
  8. مرادی، محمدعلی. (1390). شاخص‌هاي محيط كلان كسب‌وكار و رقابت ايران.   
  9. مرادی، محمدعلی. (1390). نظريه‌ها و تجارب استقلال بانك مركزي: درس‌هايي براي ايران. فایل PDF.   
  10. مرادی، محمدعلی. (1390). تحليل عوامل موثر بر تحولات قيمت مواد غذايي و نرخ تورم ايران. فایل PDF.  
  11. مرادی، محمدعلی. (1390). اصلاح واحد پول ملي ايران. فایل PDF.
  12. مرادی، محمدعلی. (1387). تحليل عوامل موثر بر روند تحولات قيمت جهاني نفت.
  13. مرادی، محمدعلی. (1386). آسيب‌شناسي برنامه‌هاي توسعه: با تاكيد بر برنامه چهارم توسعه.
  14. مرادی، محمدعلی. (1386). تحليل و ارزيابي شاخص‌هاي اندازه‌گيري سطح قيمت‌ها و نرخ تورم: با تأكيد بر ايران.
  15. مرادی، محمدعلی. (1386).  آسيب‌شناسي مديريت نفت در بودجه و اقتصاد ايران. فایل PDF.
  16. مرادی، محمدعلی. (1385).ادوار تجاری و متغیرهای اقتصاد کلان. فایل PDF.
  17. مرادی، محمدعلی. (1383). تحليل شاخص‌هاي كلان بودجه و آثار آن بر متغيرهاي اقتصاد كلان. فایل PDF.
  18. مرادی، محمدعلی. (1383). اقتصاد نوين و سياست‌هاي پولي: آثار و پيامدها. 
  19. مرادی، محمدعلی. تقي‌پور، انوشیروان. (1380). آثار و پيآمدهاي تورمي بودجه سال 1381: با تاكيد بر سياست يكسان‌سازي نرخ ارز.

 

ع. مقالات منتشر شده در مجموعه مقالات كنفرانس‌هاي بين‌المللي:

  1. Moradi, M. A., Aeeni, Z., & Rostamian, A. (2016). Typology of entrepreneurship development policies in Iran. 3rd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran, February 20-21, 2016.
  2. Moradi, M. A., & Torabi, J. (2014) Relationship between transformational leadership and innovation regarding layers of organizational learning, 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran, February 23-24, 2014.
  3. Bahreini, M. A., & Moradi, M. A. (2014).  Venture capital challenges in new technology based firms: The case of Iran. 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran, February 23-24, 2014.
  4. Moradi, M. A., (2011). Foreign direct investment and sustainable economic development: Evidence from China. International Trade and Entrepreneurship: Issues for Post-Crisis Sustainable Development in Asia, Tehran, Iran, September 2011.
  5. Moradi, M. A., (2011). Entrepreneurship capital, output and growth in Iran's manufacturing industries. International Conference on Economic Modeling, Azores, Portugal, June 29 - July 1, 2011.
  6. Moradi, M. A., (2009). Oil resource abundance, economic growth and income distribution in Iran. International Conference on Policy Modeling, Ottawa, Canada, June 2009.
  7. Moradi, M. A. and M. Kebreaei (2009). Impact of information and communication technology on economic growth in selected Islamic countries, International Conference on Policy Modeling, Ottawa, Canada, June 2009.
  8. Moradi, M. A., (2008). A GARCH model of inflation and inflation uncertainty in Iran, International Conference on Policy Modeling, Berlin, Germany, July 2008.
  9. Moradi, M. A., (2002). Nonlinear modeling of inflation in Iran, International Conference on Policy Modeling, Belgium, Brussels, July 2002.
  10. Moradi, M. A., (2001). Money demand and seigniorage-maximizing inflation rate, 75th International Conference on Policy Modeling for European and Global Issues, Belgium, Brussels, July 2001.
  11. Moradi, M. A., (2001). Microfoundation of money demand in the Islamic economics: Theory and evidence from a cash-in-advance model, National Centre for Economic Research, University of Qatar, International Conference on Structure, Performance and Future of Financial Institutions in Member states of the GCC Countries, April 2001.

علائق پژوهشی:

 

سیاستگذاری توسعه کارآفرینی: سیاستگذاری و بنیان های معرفتی (هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی)؛ سیاستگذاری و مبانی زمینه ای؛ اکوسیستم کارآفرینی و سیاستگذاری توسعه کارآفرینی در سطوح ملی/منطقه های/بخشی؛ سیاست های تامین مالی کارآفرینانه؛ سیاست های آموزش کارآفرینی؛ سیاست های نوآوری؛ سیاستگذاری کارآفرینانه در بخش های صنعت/کشاورزی/خدمات، سیاستگذاری کارآفرینانه و خوشه ها؛ تاثیر سیاست های دولت بر توسعه فعالیت های کارآفرینی.

محیط کسب وکار: شاسایی عوامل محیطی کسب وکار، شناسایی مگاترندهای محیط کسب وکار، عوامل موثر محیط داخلی/خرد/کلان/بین الملل بر کسب و کارهای منتخب، شناسایی عوامل موثر محیط داخلی/خرد/کلان/بین الملل بر صنعت منتخب نظیر صنعت بانكداري/ صنعت مواد غذایی/ گردشگری/حمل و نقل/خودروسازی

فرصت: خلق، کشف، شناسایی و بهره ­برداری فرصت برای توسعه فعالیت های کارآفرینانه، کاربرد نظریه ‌ها و مدل‌ های تشخیص فرصت در  بخش های صنعتی/كشاورزي/خدمات

 

مجری طرح‌هاي پژوهشی:

  1. مرادی، محمدعلی. طراحی الگوی گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتالی در ایران، فایل PDF
  2. مرادی، محمدعلی. تدوین سازوکار بهبود محیط کسب­ وکار شهرداری تهران. 
  3. مرادی، محمدعلی. تدوین برنامه راهبردی برای توسعه اقتصادی ایران، فایل PDF.
  4. مرادی، محمدعلی. بستة کنترل نرخ تورم در برنامه پنجم توسعه، فایل PDF
  5. مرادی، محمدعلی. چالش‌هاي پيش روی محيط کسب وکار ايران در آستانه برنامه پنجم. 
  6. Moradi, M. A., Prospective of the economy and macroeconomic policies in Iran. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.
  7. Moradi, M. A., & S. Mirzamohammadi, Macroeconomic policies and new economy in Iran: Current performance. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.

 

دروس در حال تدریس:

کارشناسی ارشد: تحلیل محیط کسب وکار؛ سیاست گذاری توسعه کارآفرینی؛ سیاست گذاری تامین مالی کارآفرینانه

دکتری: سیاست گذاری توسعه کارآفرینی؛ مکاتب فکری اقتصادی

الف. دروس تدریس شده دوره دکتری

  1. سیاست گذاری توسعه کارآفرینی
  2. مکاتب فکری اقتصادی
  3. توسعه محیط کسب ­وکار
  4. اقتصادکلان
  5. پیش­ بینی بازار
  6. مکاتب فکری کلاسیک، نئوکلاسیک و مکاتب جدید

 

ب. دروس تدریس شده دوره کارشناسی­ ارشد

  1. سیاست گذاری توسعه کارآفرینی
  2. تحلیل محیط کسب وکار
  3. سیاست گذاری تامین مالی کارآفرینانه
  4. مدیریت مالی
  5. اقتصاد ایران
  6. اقتصادکلان پیشرفته 1
  7. اقتصادکلان پیشرفته 2
  8. اصول علم اقتصاد
  9. اقتصادسنجی
  10. زبان تخصصی اقتصاد
  11. زبان تخصصی کارآفرینی

 

ج. دروس تدریس شده دوره کارشناسی:

  1. روش تحقیق
  2. اقتصادکلان
  3. اقتصادخرد
  4. نظریه­ های پولی
  5. پول و بانک
  6. اصول علم اقتصاد
  7. اقتصاد کشاورزی
  8. آمار

د. آموزش نرم‌افزارهاي تخصصي در دانشگاه:

1.       روش‌هاي اقتصادسنجي (EViews) در دانشكده علوم اقتصادي و سياسي دانشگاه شهيد بهشتي، دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت پردیس فارابی دانشگاه تهران.

2.       مايكروفيت (Microfit) در دانشكده علوم اقتصادي و سياسي دانشگاه شهيد بهشتي و دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران.

 

ه. تدريس دوره‌هاي كوتاه‌مدت:

1.       وزارت امور خارجه، دفتر آموزش نيروي انساني، اقتصاد ايران، تابستان 1385

2.       سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، دفتر آموزش و بورس‌ها، اقتصاد ايران، تابستان 1382

و. کارگاه های آموزشی:

1.  کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». مدیران و کارشناسان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گروه سه، بهمن 1395.

2.  کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». مدیران و کارشناسان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گروه دو، آذر 1395.

3.    کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». مدیران و کارشناسان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گروه نخست، آبان 1395.

4.   کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». همایش ملی مدیریت کسب وکار، کارآفرینی و توسعه پایدار؛ آبان 1394.

5.   کارگاه آموزشی «منظومة نظریه­ پردازی در علوم اجتماعی». ویژه استادان گروه توسعة کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1393

6.   کارگاه آموزشی «مکاتب فکری اقتصادی». ویژه استادان گروه توسعة کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، (10 جلسه)، 1392.

7.  کارگاه آموزشی «مکاتب فکری اقتصادکلان». ویژه استادان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مرداد 1393.

8.  کارگاه آموزشی «نوآوری در کسب وکارها». نخستین همایش ملی مدیریت بازرگانی با محوریت: کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان، رامسر، 8 اسفند 1392.

استاد راهنماي رساله‌هاي دکتری دانشگاهي:

  1. محسن مطیعی، (1394). طراحی مدل مفهومی سیاست های تامین مالی کارآفرینی فناورانه، خاتمه یافته، سال 1397.
  2. رضا فریدزاده. (1396). واکاوی نهادهای اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه. در مرحلة تهیه و تدوین.

 

استاد راهنماي پایان نامه‌هاي کارشناسی­ ارشد دانشگاهي:

  1. بهاره یعقوبی، شناسایی ابعاد تامین مالی اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی: مورد مطالعه دانشگاه صنعتی شریف.
  2.  محمد آقا یاری. نقش مهارت های سرمایه انسانی در توسعه کسب وکارهای کارآفرینانه روستایی.
  3.  فاطمه ایلگا، نقش سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر فعالیت های کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه منتخب، خاتمه ­یافته، سال 1397.
  4. عاطفه اشرف، رابطه کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی با پایداری سلامت جامعه، در مرحلة تهیه و تدوین، خاتمه ­یافته، سال 1397.
  5.  علی رضا قضایی پاکدهی، شناسایی و اولویت بندی عوامل محیطی کلان موثر بر صنعت بیمه در ایران، در مرحلة تهیه و تدوین.
  6. سولماز محمد رفعتی، تأثیر فرهنگ کارآفرینانه بر کارآفرینی سازمانی صنعت بانکداری، خاتمه ­یافته، سال 1396.
  7. فائزه کاویان، طراحی مدلی پویا جهت بررسی تاثیر ابعاد نوآوری بر فرایند توسعه محصول نوین در شرکت های مبتنی بر نانو فناوری،خاتمه ­یافته، سال 1396.
  8. مهرناز پیلتن، سنجش تأثیر ترتیبات نهادی بر کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه منتخب، خاتمه ­یافته، سال 1396.
  9. علی لطفی. شناسایی سیاست­های انرژی خورشیدی، در مرحلة تهیه و تدوین، خاتمه ­یافته، سال 1396.
  10. محمد رضا هدایتی، شناسایی اکوسیستم کارآفرینی کسب وکارها نانو شهر تهران، خاتمه ­یافته، سال 1395.
  11. فاطمه غلامی، تاثیر انگیزه و نگرش بر رشد کسب و کارهای بین المللی در کشورهای در حال توسعه منتخب، خاتمه ­یافته، سال 1395.
  12. پریا الهامی، سیاست­های توسعه مسئولیت­های اجتماعی شرکتی در کسب ­و کارهای کارآفرینانه صنعت مواد غذایی، خاتمه یافته، سال 1395.
  13. طیبه مظاهری، تاثیر اجزای سرمایه فکری بر عملکرد شرکت های دانش بنیان شهر تهران، در مرحلة تهیه و تدوین.   
  14. شیما صنیعی، تأثیر عوامل نهادی بر گرایش بین‎المللی کارآفرینان نوپا در کشورهای در حال توسعه. خاتمه­ یافته، سال 1395.
  15. فهیمه بشارتی، تاثیر سرمایه انسانی بر نوآوری در کشورهای منتخب در حال توسعه، خاتمه­ یافته، سال 1395.
  16. شهرام حسین زاده، شناسایی فرصت های کاربری خودروهای تجاری سبک در توسعه درمانگاه های سیار پزشکی، خاتمه ­یافته، سال 1394.
  17. محمود منوچهری آملی، شناسایی و اولویت ­بندی سیاست های توسعه ی کارآفرینی بین ­المللی در بخش صنعت ایران، خاتمه یافته، سال 1392.    
  18. الهه علیزاده اهدایی، تاثیر سرمایه اجتماعی بر تشخیص فرصت های کارآفرینانه مورد مطالعه: بیمه های عمر و زندگی، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه یافته، سال 1392.
  19. فریبا محمدی، تاثیر سرمایه انسانی بر قصد کارآفرینانه مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه یافته، سال 1392.
  20. راضیه پرنیان، تاثیر سرمایه اجتماعی بر قصد کارآفرینانه: مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه یافته، سال 1392.
  21. محمد اسماعیل نظری، شناسایی سیاست های توسعه فعالیت های کارآفرینانه در بازار سهام با تاکید بر کارگزاری ها؛ مورد مطالعه سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه یافته، سال 1391.
  22. مه­ لقا عزیزی، تاثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد شعب موسسه اعتباری توسعه، خاتمه یافته، سال 1391.
  23. کامبیز نوروزي، تاثير ماليات بر کارآفرینی در بخش صنعت جمهوری اسلامی ایران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه یافته، سال 1391.
  24. مريم  قهرماني، تاثير آزادي اقتصادي بر رشد اقتصادي در كشورهاي اسلامي منتخب، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1391.    
  25. اصغر اکباتانی، تاثیر ویژگی های سازمانی بر گرایش کارآفرینانه در ادارات کل جهاد کشاورزی استان ها، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1391. 
  26. بابك رسا، تحلیل محیط کلان کسب و کار صنعت بانكداري ايران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1391.
  27. سياوش قنبرنژاد، شناسایی و اولویت بندی عوامل کلان محیطی تاثیرگذار بر عملکرد شرکت‌ ها: مطالعه موردی شرکت های حمل و نقل ريلي بار، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390.   
  28. ميثم ساريان، تاثير سرمايه اجتماعي بر عملکرد کسب وکارهاي نوپاي بيمه شهر تهران - مورد مطالعه نمايندگي‌هاي بيمه ملت، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390.
  29. شهران رئیسی، تاثیر فعالیت های کارآفرینی بر رشد اقتصادی کشورهای منتخب عضو GEM،  پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390.      
  30. اعظم جباري، تاثير کارآفريني بر بهره وري کل عوامل در ايران ، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390.
  31. فرزانه اديبي، تاثير کارآفريني بر رشد اقتصادي ايران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390.   
  32. سيمين آل‌علي، رابطه انتقالي تغييرات نرخ ارز و شاخص قيمت صادرات ايران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390. 
  33. بخاراچي، شناسايي و برآورد تابع توليد دانش در كشورهاي اسلامي منتخب، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390.
  34. مرجان مجيدي، تاثير درآمدهاي نفتي و سرماية ‌انساني بر توزيع درآمد ايران،  پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390. 
  35. معصومه تاجيک خاوه، تقاضاي پول و حق الضرب در ايران :1385-1338، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1389.  
  36. ميثم كبريايي، تاثير ICT بر رشد اقتصادي كشورهاي اسلامي، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، خاتمه يافته، سال 1388.  
  37. مريم مهديزاده، تجارت خارجي و رشد اقتصادي ايران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1386.   

 

استاد مشاور پایان نامه‌هاي کارشناسی­ ارشد دانشگاهي:

         

  1.  به آفرین السادات دست سری. تاثیر موهبت های کسب و کار بر عملکرد شرکتهای زایشی. خاتمه یافته، سال 1395
  2. زینب سنجری، شناسایی و اولویت بندی عوامل محیطی موثر بر اجرای پروژه ­های مشارکت عمومی-خصوصی در صنعت حمل­ونقل جاده ای، خاتمه یافته، سال 1394.
  3. احمدپور مبارکه، عليرضا. عوامل موثر بر انتقال دانش در مدیریت شهری مورد مطالعه: پروژه های عمرانی کارآفرینانه شهرداری تهران، خاتمه یافته، سال 1392. 
  4. جواد سخدری، شناسایی عوامل فردی موثر بر تشخیص فرصت های کارآفرینی در حوزه سلامت عمومی، پایان­نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390. 
  5. علي جاندوست، شناسايي عوامل  ساختاري پيش برنده و بازدارنده رشد کسب و کارهاي بازرگاني بين المللي در ايران، پایان نامه کارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1390. 
  6. فاطمه صالحي دزفولي، تاثير بانکداري الکترونيکي و پول الکترونيکي بر تقاضاي پول، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1388. 
  7. عبدالامير دشت‌بزرگ، تاثير فناوري بر اشتغال بخش صنعت، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1387. 
  8. نرجس هنرآموز، مدل رشد بخش كشاورزي ايران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1387.
  9. آزاده محمدي، مدل تقاضاي بنزين در ايران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1386.
  10. فرزانه يزدي‌پور، بهره‌وري انرژي در بخش صنعت ايران، پایان نامه كارشناسي ارشد، خاتمه يافته، سال 1386.