۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر ساعت : 6:21 بوقت تهران

عضویت

1- شرایط عضویت در کتابخانه چگونه است؟

2- نحوه عضویت در کتابخانه چگونه است؟

3- دانشپذیران دوره های MBA و DBA آموزش های آزاد دانشکده کارآفرینی چگونه می توانند از خدمات کتابخانه استفاده نمایند؟

 

نحوه استفاده از خدمات

1- تعداد منابع و مدت زمان امانت آن ها چگونه است؟

2- آیا دانشجویان اجازه ورود به مخزن کتابها را دارند؟

3- آیا امکان رزرو منابع وجود دارد؟

4- کتاب امانت گرفته شده چگونه تمدید می شود؟

5- آيا مي توان كتاب مرجع، مجلات، منابع دیداری شنیداری و پایان نامه ها را به امانت برد؟

6- آیا ارائه کارت دانشجویی/ عضویت برای امانت گرفتن منابع الزامی است؟

7- آیا می توان با کارت دانشجویی/ عضویت فرد دیگری منابع کتابخانه را به امانت گرفت؟

8- آیا برای بازپس دادن منابع به کتابخانه حضور عضو امانت گیرنده الزامی است؟

9- چگونه مي توان از كتاب هاي لاتين ديجيتال استفاده کرد؟

10- آيا امكان جستجوی منابع کتابخانه خارج از دانشکده وجود دارد؟

11- چگونه باید کتاب مورد نظر خود را سفارش داد؟

12- چگونه می توان مقاله موردنظر را سفارش داد؟

13- آيا امکان استفاده از اینترنت در کتابخانه وجود دارد؟

 

 تسویه حساب

1- تسویه حساب فارغ التحصیلان به چه صورت انجام می گیرد؟

2- پایان نامه برای تحویل به کتابخانه (در هنگام تسویه حساب) چه شرایطی باید داشته باشد و به کجا باید مراجعه کرد؟

 

پایان نامه

1- برای استفاده از پايان نامه به كدام بخش بايد مراجعه کرد؟

2- نحوه استفاده از یک پایان نامه برای مراجعه کننده چگونه است؟

3- شرایط استفاده از پايان نامه ها چگونه است؟

4- فرم های مرتبط با پایان نامه ها را از کدام بخش می توان تهیه کرد؟

 

آیین نامه ها

1- آیین نامه استفاده از کتابخانه های دانشگاه تهران


 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

1- شرایط عضویت در کتابخانه چگونه است؟

براساس آئين نامه مصوب شورای دانشگاه تهران (متشكل از رئيس، معاونان، روساي دانشكده ها و رئيس كتابخانه مركزی دانشگاه تهران) از تاريخ 5/4/1380 به بعد كتابخانه صرفاً به اعضای هيأت علمی، كاركنان و دانشجويان دانشگاه تهران سرويس دهی داشته باشد. ساير مراجعين به كتابخانه می توانند با توجه به شرايط مقرر به عضويت كتابخانه مركزی به عضویت کتابخانه دانشکده درآمده و از منابع موجود در كتابخانه استفاده نمايند.

بازگشت به بالا

2- نحوه عضویت در کتابخانه چگونه است؟

عضویت در کتابخانه به صورت اینترنتی است. شما می توانيد فرم عضویت عضويت را از سایت کتابخانه دانشکده تکمیل و به پست الکترونیک کتابخانه دانشکده (libreg@ent.ut.ac.ir) از ایمیل دانشگاه تهران خود (تحت دامنه ut.ac.ir) و به صورت word ارسال نمایید. پس از آن به همراه کارت دانشجویی خود به کتابخانه مراجعه نمایند.

بازگشت به بالا

3- دانشپذیران دوره های MBA و DBA آموزش های آزاد دانشکده کارآفرینی چگونه می توانند از خدمات کتابخانه استفاده نمایند؟

با ارائه کارت دانشپذیری، معرفی نامه از طرف واحد آموزش های آزاد دانشکده کارآفرینی، تکمیل فرم عضویت در محل کتابخانه و پرداخت هزینه عضویت سالانه 500/000 ریال می توانند از خدمات بهره مند شوند.

بازگشت به بالا

 

نحوه استفاده از خدمات

اعضای هیئت علمی دانشگاه 12 جلد کتاب (کتابخانه مرکزی: 3جلد، کتابخانه دانشکده: 6جلد و بین کتابخانه ای: 3 جلد)، هر یک به مدت 5 هفته.

دانشجویان دوره دکتری 10 جلد کتاب (کتابخانه مرکزی: 3جلد، کتابخانه دانشکده: 5جلد و بین کتابخانه ای: 5 جلد)، هر یک به مدت 4 هفته.

دانشجویان کارشناسی ارشد 9 جلد کتاب (کتابخانه مرکزی: 2جلد، کتابخانه دانشکده: 5جلد و بین کتابخانه ای: 2 جلد)، هر یک به مدت 3 هفته.

بازگشت به بالا

2- آیا دانشجویان اجازه ورود به مخزن کتابها را دارند؟

بله، بخش امانت کتابخانه بصورت قفسه باز اداره می گردد.

بازگشت به بالا

3- آیا امکان رزرو منابع وجود دارد؟

بله، امکان رزرو منابع به صورت حضوری و با ارائه کارت دانشجویی و شماره سریال کتاب مورد نظر وجود دارد.

بازگشت به بالا

4- کتاب امانت گرفته شده چگونه تمدید می شود؟

الف. مراجعه حضوری به میز امانت کتابخانه با در دست داشتن کارت دانشجویی

ب. تماس تلفنی با شماره 86093465

بازگشت به بالا

5- آيا مي توان كتاب مرجع، مجلات، منابع دیداری شنیداری و پایان نامه ها را به امانت برد؟

خیر، به دلیل ماهیت این منابع و حقوق سایر کاربران این امکان وجود ندارد.

بازگشت به بالا

6- آیا ارائه کارت دانشجویی/ عضویت برای امانت گرفتن منابع الزامی است؟

بله. برای دانشجویان دانشگاه تهران، کارت دانشجویی به منزله کارت کتابخانه است.

بازگشت به بالا

7- آیا می توان با کارت دانشجویی/ عضویت فرد دیگری منابع کتابخانه را به امانت گرفت؟

خیر.

بازگشت به بالا

8- آیا برای بازپس دادن منابع به کتابخانه حضور عضو امانت گیرنده الزامی است؟

خیر.

بازگشت به بالا

9- چگونه می توان از كتاب های لاتين ديجيتال استفاده کرد؟

شما می توانید عنوان، نویسنده و سال نشر کتاب مورد نظر خود را به پست الکترونیک کتابخانه دانشکده (Library@ent.ut.ac.ir) ارسال نمایید و در صورت موجود بودن فایل کتاب نحوه دریافت آن به ایمیل شما ارسال می شود.

بازگشت به بالا

10- آيا امكان جستجوی منابع کتابخانه خارج از دانشکده وجود دارد؟

بله، شما با مراجعه به لینک

http://searchlib.ut.ac.ir/search/faces/untitled2.jsp?_afrLoop=3302069073377650&_a

می توانید به جستجوی منابع در سطح دانشگاه و دانشکده بپردازید. در صورت نیاز می توانید از راهنماي جستجوي منابع كتابخانه استفاده کنید.  خدمات تحویل مدرک

بازگشت به بالا

11- چگونه باید کتاب مورد نظر خود را سفارش داد؟

مشخصات کتاب موردنظر (عنوان، نویسنده، سال نشر، ناشر ،ISBN (برای کتاب های لاتین الزامی است) و شماره ویرایش) را از طریق پست الکترونیک دانشگاه خود به همراه شماره دانشجویی به پست الکترونیک کتابخانه دانشکده (Library@ent.ut.ac.ir) ارسال نمایید.

بازگشت به بالا

12- چگونه می توان مقاله موردنظر را سفارش داد؟

جهت سفارش مقاله به قسمت خدمات تحویل مدرک کتابخانه مراجعه نمایید.

بازگشت به بالا

13- آيا امکان استفاده از اینترنت در کتابخانه وجود دارد؟

بله، کتابخانه مجهز به اینترنت بی سیم است.

بازگشت به بالا

 

 تسویه حساب

1- تسویه حساب فارغ التحصیلان به چه صورت انجام می گیرد؟

  • دانشجویان عضو: کلیه منابع در دست امانت را تحویل داده و همچنین در صورت داشتن جریمه نقدی و غیرنقدی اقدام به تسویه آن نمایند. در آخر یک نسخه از پایان نامه خود به صورت چاپی همراه با فایل الکترونیکی به کتابخانه تحویل دهند. (توجه: قبل از چاپ پایان نامه فایل ورد آن را به پست الکترونیک کتابخانه دانشکده (Library@ent.ut.ac.ir و entlibrary.ut@gmail.com) ارسال نمایید و پس از تایید نهایی فایل، اقدام به چاپ پایان نامه نمایید.)
  • دانشجویان غیر عضو: تحویل نسخه چاپی و فایل الکترونیکی
  • جهت تسویه حساب و تحویل پایان نامه به کتابخانه مرکزی نیاز به مراجعه حضوری نیست. CD مربوط به کتابخانه مرکزی را تحویل کتابخانه دانشکده دهید.

بازگشت به بالا

2- پایان نامه برای تحویل به کتابخانه (در هنگام تسویه حساب) چه شرایطی باید داشته باشد و به کجا باید مراجعه کرد؟

یک نسخه از پایان نامه که به تایید آموزش رسیده باشد را به همراه یک فایل word (شامل تمام بخش های نسخه چاپی بدون هیچ کم و کاستی و نیز شامل چکیده و صفحه عنوان فارسی و انگلیسی) و یک فایل pdf (عینا مانند نسخه چاپی پایان نامه) بر روی CD به کتابخانه دانشکده تحویل دهند. لینک فرم های مخصوص پایان نامه ها در سایت LMS

بازگشت به بالا

3- تسویه حساب اعضای آزاد و دانشپذیران دوره های MBA و DBA دانشکده به چه صورت انجام می گیرد ؟

اعضای آزاد و دانشپذیران دوره های MBA و DBA دانشکده اقدام به تحویل منابع امانت گرفته شده نموده و همچنین در صورت داشتن جریمه های نقدی و غیرنقدی اقدام به تسویه آن نمایند. 

بازگشت به بالا

4- نحوه پرداخت جریمه های نقدی به چه صورت انجام می گیرد ؟

جریمه های نقدی کتابخانه از طریق دستگاه کارت خوان کتابخانه (P.O.S) قابل پرداخت است.

بازگشت به بالا

پایان نامه

1- برای استفاده از پايان نامه به كدام بخش بايد مراجعه کرد؟

به کتابخانه دانشکده مراجعه کنید.

بازگشت به بالا

برای استفاده از پایان نامه، فرم مخصوص را تکمیل نموده، به همراه کارت دانشجویی به مسئول پایان نامه تحویل دهید. توجه: دانشجویان سایر دانشگاه ها با ارائه کارت دانشجویی دارای تمدید اعتبار و معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل جهت استفاده از منابع و پایان نامه ها در محل (عدم امانت منابع و پایان نامه) مراجعه نمایند.

بازگشت به بالا

3- شرایط استفاده از پايان نامه ها چگونه است؟

  • پایان نامه فقط برای مطالعه در همین بخش امانت داده می شود. (پایان نامه جزء منابع مرجع است و به هیچ وجه امانت داده نمی شود)
  • استفاده از تلفن همراه در این بخش ممنوع است.
  • عکسبرداری از پایان نامه ممنوع است.
  • کپی و اسکن از پایان نامه ممنوع است.
  • لوازم شخصی خود را در داخل کمد قرار دهید و صرفا به همراه داشتن چند برگ کاغذ و لوازم نوشتاری در بخش مجاز است.
  • 15 صفحه اول پایان نامه های دانشگاه تهران از طریق وب سایت منابع کتابخانه ای دانشگاه قابل دسترسی است.
  • فایل این فهرست در سایت کتابخانه دانشکده در بخش تازه های کتابخانه قابل دسترسی است.
  • در صورت استفاده از مطالب در پایان نامه یا تحقیق خود، رعایت اخلاق پژوهش و استناد دهی به منابع الزامی است.
  • 30 صفحه از فایل پایان نامه قابل تهیه از بخش پایان نامه دیجیتال کتابخانه مرکزی دانشگاه است. (مراجعه به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران)

بازگشت به بالا

4- فرم های مرتبط با پایان نامه ها را از کدام بخش می توان تهیه کرد؟

فرم های مورد نیاز برای پایان نامه را از اینجا دریافت کنید.

بازگشت به بالا

 

آیین نامه ها

1- آیین نامه استفاده از کتابخانه های دانشگاه تهران

آیین نامه استفاده از کتابخانه های دانشگاه تهران، مصوب سال 1386 شورای هماهنگی کتابخانه دانشگاه تهران

بازگشت به بالا