۱۳۹۸ جمعه ۱۵ آذر ساعت : 7:12 بوقت تهران
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت   تعداد بازدید : 410

اساتید منتخب دانشکده کارآفرینی در ششمین جشنواره آموزش دانشگاه

در ششمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران که در روز 10 اردیبهشت 98 در دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر کامبیز طالبی، به عنوان استاد برگزیده دانشگاه تهران و دکتر زهرا آراستی، عضو هیأت علمی برگزیده مرکز آموزش های الکترونیکی معرفی شدند. 

در این مراسم، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به توانمندی‌‌های دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف گفت: «باید به این نکته توجه شود که توانمندی‌ها و عظمت این دانشگاه چگونه می‌تواند بهتر متبلور شود تا بخش‌های دانشگاه در کنار هم قدرت و توانمندی بیشتری را خلق کنند».
وی فکر علمی، خلاقیت، نوآوری را وجه تمایز دانشگاه با یک مؤسسه علمی برشمرد و افزود: «یک دانشگاه در ذات خود تعهد و اخلاق را نیز به همراه دارد و سوال این است که اگر یک دانشگاه بخواهد این بخش‌ها را در کنار یکدیگر محقق کند، باید چه اقداماتی صورت دهد. البته این روحیه و ارزش‌ها در همه اجزای یک دانشگاه جاری است، اما مهمترین بخشی که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، آموزش است».
دکتر نیلی احمدآبادی با بیان اینکه تصمیمات و اقدامات دانشگاه تهران در کشور الگو است، خاطر نشان کرد: «اگر به دنبال تحقق اهداف و تعریفی که از یک دانشگاه می‌شود هستیم، باید از دانشگاه تهران آغاز شود. به این دلیل که تنوع یکی از ویژگی‌های این دانشگاه است. تقریباً هیچ حوزه تخصصی در جهان علمی امروز نمی‌شناسیم که شاخه‌ای از آن در دانشگاه تهران نباشد. البته ما نتوانسته‌ایم از این تنوع استفاده مطلوب کنیم و این یک کاستی محسوب می‌شود».
رئیس دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: «در حالی که تنوع یکی از شاخصه‌های مهم دانشگاه است و ما از این قابلیت منحصر به فرد در کشور برخورداریم، اینکه چگونه باید از این قابلیت استفاده کنیم یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه آموزش است. آموزش؛ محور خلاقیتی است که دانشگاه تولید می‌کند و به دانشجو ارائه می‌دهد. امروز محور ارزش‌گذاری و ارزش‌یابی دانشجو خلاقیت است. یادگیری از راه‌های مختلف امکان پذیر است، اما خلاقیت در دانشگاه‌ها ظهور پیدا می‌کند».
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های کهاد در دانشگاه تهران گفت: «در برگزاری این دوره برخی از رشته‌ها با استقبال خوبی مواجه بودند. افزون بر برنامه آموزشی دانشجویان بودن، از مشکلات این دوره بود که دوره تحصیلی آنها را طولانی می‌کرد. هم‌چنین دانشجویان ناچار به پرداخت هزینه‌های این دوره بودند. با بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شد تا دوره کهاد وارد برنامه‌های اصلی آموزشی شود».

ه گفته رئیس دانشگاه تهران بر اساس تجربه بین‌المللی و جمع‌بندی استادان دانشگاه، برگزاری دوره‌های کهاد منجر به رشد خلاقیت و آمادگی ورود به بازار کار و پذیرش مسئولیت‌های ملی در دانشجویان می‌شود و هم‌چنین زمینه استفاده از ظرفیت‌های گوناگون در دانشگاه را فراهم می‌کند.