۱۳۹۸ جمعه ۲۶ مهر ساعت : 14:55 بوقت تهران

* عنوان طرح:ارزیابی آمادگی بین المللی شده شرکت نقش اول کیفیتNAK))

 

کارفرما: شرکت نقش اول کیفیت

 

مبلغ طرح: 1/615/000/000 ریال

تاریخ شروع: 20/07/94

تاریخ اختتام: 13/06/95

فضای کسب و کار در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای تحولات و پیچیدگی های منحصربفردی است. شرکت نقش اول کیفیت که به همت متخصصین ایرانی

 

چهارمین سال فعالیت خود را گذرانده و یکی از نمادهای عزم و اراده ملی است به عنوان یکی از شرکت های فعال در صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات است که سهام

 

آن متعلق به شرکت همراه اول می باشد. این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت فعال در منطقه ارائه کننده خدمات در تراز جهانی است. از این رو هدف گذاری سه ساله

 

این شرکت فعالیت در بازارهای بین المللی است. برای این منظور طرح حاضر به منظور ارزیابی میزان آمادگی این شرکت برای فعالیت بین المللی پایدار در بازارهای

 

خارجی مطابق با آخرین مدل ها و نظام های ارزیابی بین المللی شدن شرکت ها در قالب چهار مرحله انجام شد. نتایج تحقیق گویای وضعیت مناسب میزان آمادگی این

 

شرکت برای تصمیم ورود به بازارهای خارجی است. به منظور تحقق آرمان بین المللی شدن پایدار شرکت 23 برنامه اقدام تدوین و در مرحله اجرا قرار گرفت.

 

 

* تهیه و تدوین گزارش اجرایی و عملیاتی در برگیرنده راهبردهای صادرات و تشکیل شبکه های بازاریابی و فروش و صدور محصولات و خدمات فنی-مهندسی در بازار شمال عراق

 

کارفرما: شرکت توسعه طرح های صنعتی فن آوران پارسیان

 

مبلغ طرح: 1/500/000/000 ریال

تاریخ شروع: 21/10/92

تاریخ خاتمه: 31/04/93

 

در این پروژه، سعی بر این است تا با بکارگیری ابزارها و تکنیک های مناسب برنامه ریزی راهبردی گامی در راستای توسعه و بهبود شبکه های بازایابی و فروش خدمات و

 

محصولات سازمان صنایع دفاع در شمال کشور عراق برداشته و در راستای وضعیت مطلوبی که طراحی خواهد شد گام بردارد.

 

در وضعیت موجود بنا به شرایط نامطلوب اقتصادی و محدودیتهایی که تحریم های غرب علیه کشور ما ایجاد کرده است شرکتهای تولیدی هم در بخش تامین مواد اولیه یا

 

ماشین آلات و هم در بخش فروش (به دلیل کاهش تقاضای حاصل از کاهش درآمدها و ارزش پول در داخل) با موانعی روبرو هستند. توسعه شبکه های بازاریابی و فروش

 

منجر به تغییر این وضعیت به وضعیتی می شود که در آن، بدلیل گسترده­تر شدن بازار فروش شرکت­ها و نتیجتاً سازمان صنایع دفاع هم رشد درآمدی و هم رشد در مقادیر

 

تولید خواهد داشت، بدین معنا که بازار جدیدی را پوشش خواهد داد که تنها با استفاده از شبکه­های بازاریابی می­توان چنین امکانی را فراهم ساخت. تشکیل این شبکه ها

 

به معنای داشتن دید وسیع تر و فراملی نسبت به بازار است که منجر به افزایش درآمد از یک سو و ارتقاء سطح کیفیت محصولات از سوی دیگر خواهد شد، مزید بر آن

 

موجب کسب تجربیات جدیدی در زمینه فعالیت در دیگر کشورها خواهد شد. شبکه های بازاریابی و فروش به منزله چشم ها و دستان یک شرکت در محیط های وسیع

 

تری هستند که محیط مورد نظر را رصد کرده و یا با آن ارتباط و تعامل برقرار می­کنند، نیازهای مشتریان را درک کرده و آنها را در اختیار شرکتهای زیر مجموعه ساصد قرار

 

خواهند داد. جامعیت شبکه ها این اجازه را به ساصد می­دهد که فرصتهایی را شناسایی کنند، به عبارت بهتر می­توانند بازارهای گوشه­ای (نیچه) را در مناطقی که از

 

شرکت دور هستند یا با آن ارتباط ندارند را نیز شناسایی کنند. این شبکه­ها می­توانند منجر به توسعه فروش شرکت و حتی توسعه زیرشاخه های تولیدی آن شرکت در

 

خارج از کشور شوند. وجود شبکه های بازاریابی و فروش در خارج از کشور منجر به رشد شرکت در جمیع جهات خواهد شد. منافع حاصل از شبکه ها را نمی­توان تنها به

 

افزایش فروش محدود کرد. با توجه به محدودیت­هایی که تحریم ها در حال حاضر برای کشور ما ایجاد کرده­اند وجود این شبکه­ها هم در زنجیره تامین شرکت­های تولیدی

 

(کمک به عبور از تحریم ها در زمینه تامین مواد اولیه یا ارز) و هم در چرخه فروش آنها کمک شایانی به شرکت­ها خواهد کرد. داشتن رویکرد شبکه ای در بازاریابی و فروش

 

و تدوین راهبردهایی با این رویکرد یکی از بهترین مصادیق تبدیل تهدیدات تحریم ها به فرصت است که به تولید کنندگان داخل این اجازه را خواهد داد که تجربه فعالیت

 

فراملی را داشته باشند و بتوانند برای گامهای بزرگتر برای فعالیت در کشورهای دیگر خود را تقویت و آماده کنند.

 

بطور کلی، موضوع اين طرح تدوين برنامه راهبردی صادرات با رویکرد شبکه سازی در بازاریابی و فروش است، که در سطح کلان باید ابتدا راهبردهای فروش شرکت­ها

 

مشخص شود و سپس شبکه سازی متناسب با این راهبردها انجام گیرد.

 

 

طرح های پژوهشی خاتمه یافته در سال 97 و 98

                                                             

عنوان طرح

کارفرما

مبلغ(ریال)

طراحی و کمک به اجرای برنامه جامع بازاریابی شرکت بیمه رازی

شرکت بیمه رازی

000/000/900/2

فاز دوم پروژه رتبه بندی تعاونی ها با رویکرد توانمندسازی

صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون

000/000/120

بررسی اسناد مزایده واگذاری پروانه ایجاد بهره برداری از شبکه ارایه خدمات پستی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

000/000/420

شناسایی و تحلیل بازارهای هدف داخلی و صادراتی مصنوعات جرم طبیعی با تأکید بر توسعه بازارهای داخلی و صادراتی

شرکت شهرک های صنعتی تهران

000/000/490

ارایه چهارچوب سیستم تصمیم یار(dss) برای سیاست گذاری خوشه های کسب و کار

شرکت شهرک های صنعتی کردستان

000/000/400

طراحی سیستم های یکپارچه مدیریت بحران شریان های حیاتی شهر تهران وفق 8برگ

شرکت آب و فاضلاب استان تهران

1300000000

ارایه راهکارهای ارتقای نوآوری در چهارچوب اقتصاد نهادگرا

مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد

000/000/120

سنجش و ارتقاء سطح بلوغ سبک رهبری مدیران در شرکت گاز استان قزوین

شرکت گاز استان قزوین

000/000/420

مطالعه شرایط عمومی و کلان بازار کشورهای روسیه و عراق

شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین

000/000/308