انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشکده کارآفرینی و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشکده کارآفرینی و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران


در راستای حمایت از علم و نخبگان جوان، توسعه دانش برای ارتقاء معنوی و مادی جامعه و تحقق توسعه ارتباط بین صنعت و نخبگان زمینه های همکاری با هدف خلق ارزش، ثروت آفرینی و حمایت از تولید ملی در جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه‌ای میان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران منعقد شد.
این تفاهم نامه که به امضای مهران رضوانی، معاون پژوهشی دانشکده کارآفرینی و مهدی اقتصادی رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات رسید، طرفین به ارزش آفرینی، ارتقاء تولید ملی، حمایت از نخبگان جوان و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک، استقرار تیم ها در مرکز شتابدهی و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و گردهمایی ها و تجاری سازی ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه تاکید کردند.
دکتر مهران رضوانی، مدیرگروه کارآفرینی سازمانی دانشکده کارآفرینی در این مراسم با بیان اینکه در این دانشکده فعالیت‌های ارزشمندی در این حوزه انجام شده است، گفت: رویکرد ما در دانشکده کارآفرینی این است که افرادی که تجارب ارزشمندی در این حوزه در سطح بین‌الملل دارند، به دانشجویان و علاقه‌مندان کمک کنند تا بتوانند دانش خود را به فراسوی مرزهای ملی و منطقه‌ای گسترش دهند.
وی در ادامه گفت: در دانشگاه تهران هم سازوکاری ترتیب داده‌ایم که دانشجویان درهررشته‌ای که تحصیل می‌کنند، بتوانند واحدهایی از دروس کارآفرینی را هم بگذرانند تا یاد بگیرند ایده‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
مهدی اقتصادی، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران در این مراسم با بیان اینکه این مرکز از زمان آغاز به کار خود تلاش کرده حلقه مفقوده میان صنعت، تجار و بازرگانان و دانشگاه‌ها و فناوران کشور را پیدا کند، اظهار کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور نخبگانی فعالیت می‌کنند که رویکردی علمی و فنی دارند، اما بازرگانان شناختی از این حوزه ندارند. از سوی دیگر، پیش از این نگاهی سنتی در اتاق حاکم بود که خلاءها را چند برابر می‌کرد، بنابراین نیاز بود که این حلقه مفقوده پیدا شود.
ایشان با اشاره به فعالیت های مرکز شتابدهی گفت: در این مرکز در نظر داریم در راستای تحقق این امر فعالیت کنیم که البته تا کنون به نتایج مطلوبی هم دست یافتیم. حال با انعقاد این تفاهم نامه با ورود به حوزه کارآفرینی و برگزاری رویدادهای مرتبط و دوره‌های آموزشی می‌توانیم به نتایج مطلوبی از جمله شناساندن بازار کسب و کار به نخبگان دست پیدا کنیم.
رئیس مرکز شتابدهی صادرات، ارتباط موثر صنعت و بازار با دانشگاه‌ها، ایجاد شور و انگیزه در جامعه نخبگان و رسیدن به یک ادبیات مشترک در این میان را از اهداف این تفاهم‌نامه دانست.
وی ادامه داد: ازسوی دیگر بازار کسب و کار کشور می‌تواند از فعالیت‌های ملی و بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان، خوراک فکری و تجارب ارزشمندی که در این حوزه دارند استفاده کنند. ضمن اینکه ذخیره دانشی ارزشمندی در مجموعه کارآفرینی وجود دارد.