گزارش تحقیقاتی "زنجیره‌های تأمین کارآفرینانه در شرایط بحران COVID-19"  توسط دکتر سید مجتبی سجادی و دکتر نرگس ایمانی پور، اعضای هیأت علمی دانشکده کارآفرینی منتشر شد. 
در مقدمه این گزارش می خوانیم: 
شیوع ویروس کرونا منجر به آسیب های جدی به فرآیند عملیات و زنجیره های تامین کسب و کارها شده است و با توجه به ابعاد و پیچیدگی آن و همچنین سرعت بسیار زیاد اتفاقات در فاصله زمانی کوتاه، ارائه مدلی برای  ارزیابی اثرات آن را بسیار مشکل می کند. زنجیره تامین مجموعه ای از کسب و های به هم پیوسته است که از شرکت های تامین کننده مواد اولیه در بالادست شروع شده و محصول نهایی را در زمان و مکان مناسب، و با کیفیت تعریف شده به دست مشتری و مصرف کننده نهایی در پایین دست می رساند. هدف از مدیریت زنجیره تامین برنامه ریزی و هماهنگی بین این شرکت ها می باشد. با توجه به اینکه کشورهای صنعتی بزرگی مانند چین، آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا که همواره به عنوان شکل دهنده های زنجیره های تامین جهانی شناخته می شوند، به شدت درگیر بحران کرونا شده اند، پیش بینی می شود که آسیب های وارده به زنجیره های تامین آن ها کسب و کارهای کشورهای مختلف در سراسر جهان را به دلیل تامین مواد اولیه و خرید تکنولوژی مورد نیاز با بحران مواجه سازد. مشاغل کوچک در جامعه ما شغل و رشد اقتصادی را برای اقتصادهای محلی فراهم می کند. کافی شاپ ها، رستوران ها، سالن های بدنسازی و کسب و کارهای کوچک محلی همه بسته شده اند. دوستان و اعضای خانواده ما ممکن است در این شرایط جدید شغل خود را از دست بدهند یا به شدت تحت تاثر قرار گیرند.
دسترسی به اطلاعات دقیق توسط کسب و کارها که نقش بسزایی در هماهنگی بین بازیگران زنجیره تامین ها  ایفا می کند در این مقطع زمانی بسیار مشکل شده است. تولیدکنندگان نمی دانند که مواد اولیه مورد نیاز آن ها در چه زمانی به دست آن ها خواهد رسید. خرده فروشان از یک طرف نگران بازارهای محلی و سیاست های قرنطینه شهرها و تاثیر آن بر تقاضای مشتریان خود هستند و از طرف دیگر نگرانی آن ها نسبت به انجام تعهدات طرف های قرارداد بسیار افزایش یافته است از آنجایی که  آن ها اطلاعات دقیقی در خصوص تامین به موقع سفارشات خود ندارند. مختل شدن یک حلقه زنجیره ارزش مانند دومینو تاثیرات بسیاری روی کسب و کارهای پایین دست و بالادست خواهد داشت. شرکت های بالا دست که تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز کسب و کارها هستند با متوقف شدن فعالیت تولیدکنندگان  امکان تولید و عرضه مواد اولیه را ندارند و در واقع بازار خود را از دست داده اند. کسب و کارهای پایین دست که عمدتا خرده فروشی ها و نقاط نهایی فروش در زنجیره های تامین هستند در روزهای اولیه بحران به سرعت مشتریان نهایی که عمدتا به دلیل محدودیت های شدید قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی از خرید امتناع می کنند را از دست داده اند.
متن کامل این گزارش را از اینجا مطالعه نمایید.