مراسم معارفه دانشکده کارآفرینی ویژه (دانشجویان) نوورودیان سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی برگزار شد.

21 10 2023 23:04

کد خبر : 9334113

تعداد بازدید : 130

به گزارش واحد روابط عمومی دانشکده کارآفرینی، مراسم معارفه ویژه (دانشجویان) نوورودیان سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی، در محل آمفی تئاتر دانشکده، روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۰۰ ظهر با اهدای هدیه به دانشجویان آغاز شد و به طور رسمی ساعت ۱۲:۱۰ برنامه با پخش آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد.

در ابتدای برنامه، رئیس دانشکده کارآفرینی، دکتر جهانگیر یدالهی فارسی در مراسم معارفه دانشکده به نورودی های ۱۴۰۲، حضور ایشان را در جمع خانواده دانشکده کارآفرینی به عنوان نخستین دانشکده کارآفرینی در کشور و در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا ((MENA خوشامد گفنتند و در مسیر دانش اندوزی و عمل به آموخته‌ها در راستای ارتقا فردی و ارتقا اجتماعی آرزوی موفقیت کردند و در ادامه، برخی از اهداف تأسیس دانشکده کارآفرینی برشمردند و رشته کارآفرینی را به عنوان یک علم بین رشته‌ای، که می‌تواند ارزش‌های فرهنگی اثرگذار در حوزه‌ی کارآفرینی اجتماعی داشته باشد، اشاره کردند.

سپس دکتر سید رضا حجازی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده، حضور نودانشجویان را در دانشکده کارآفرینی خیر مقدم گفتند و به معرفی گروه‌های آموزشی و مدیران گروه‌های آموزشی و گرایش‌های رشته کارآفرینی پرداختند.

پس از آن دکتر کمال سخدری، مدیر گروه آموزشی کارآفرینی سازمانی دانشکده، به تشریح موضوع «آموزش کارآفرینی و توسعه فردی و حرفه ای» پرداختند. ایشان به سیر تکاملی کارآفرینی، به عنوان یک رشته علمی در دنیا اشاره کردند و اهمیت گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه و برنامه‌های مرتبط و دلایل نیاز گسترش آن در جامعه را تشریح کردند. در ادامه سیاست فراگیر کارآفرینی را در سطح ملی، منطقه‌ای، و بین المللی با در نظر گرفتن سه فاکتور مهم که شامل مردم، فرایند، ابزار می‌باشد را توضیح دادند و به تعاریف مهم ایده، فرصت، سرمایه گذاری قابل اجرا پرداختند. در این بین نظم و دیسیپلین کارآفرینی با کارآفرینی مؤثر، ارتباط تنگاتنگی دارند و نرخ بالای شکست کسب و کارها به ویژه استارت آپ، را نتیجه اشتباهات انجام گرفته دانستند. ایشان ده اشتباه رایج در راه اندازی کسب و کارها به قرار زیر برشمردند.

  1. ساختن چیزی که هیچ کس نمی‌خواهد
  2. به کار گماشتن نیروی ضعیف
  3. عدم تمرکز در کسب و کار
  4. عدم اجرای فروش و بازاریابی
  5. نداشتن هم بنیانگذاران مناسب (تیم سازی)
  6. تعقیب سرمایه گذاران، نه مشتریان
  7. مطمئن نیستید که پول کافی دارید
  8. خرج کردن بیش از حد پول
  9. عدم درخواست کمک
  10. نادیده گرفتن رسانه‌های اجتماعی

سپس به موضوع استراتژیست‌های آموزشی اشاره کردند. این مقوله شامل دو بخش فناوری‌ها (شامل توسعه کار و محصول) و استراتژیست ها (شامل توسعه بازاریابی و مدل کسب و کار) می‌باشد و در ادامه نقش ساختار سازمانی و پژوهشگران مشتاق کارآفرینی را مطرح کردند. ایشان «سبک زندگی» را در بحث کارآفرینی را نقش آفرین یاد کردند که عناصر سبک زندگی در چهار عامل تشکیل دهنده ی آن شامل طراحی، تئوری، سبک زندگی یا ذهنیت و عمل گرایی یاد کردند. در پایان برای جمع بندی موضوع، به تعریف قالبی به عنوان «یک چارچوب برای تربیت ذهنیت کارآفرینانه» پرداختند که عناصر چهار عامل نگرش، رفتار، زندگی حرفه‌ای، زندگی شخصی را به اختصار نام بردند.

در بخش بعدی برنامه کارشناس روابط عمومی و روابط بین الملل دانشکده، خانم ندا شهمیری، برای آشنایی بیشتر دانشجویان به محیط آموزشی، به معرفی واحدها، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشکده کارآفرینی پرداختند.

در ادامه رئیس اداره خدمات آموزش و تحصیلات تکمیلی، خانم سعیده صفری به تشریح مسائل مهم آموزشی از قبیل «استعلام سوابق تحصیلی، معرفی سایت دانشکده، ارتباط با واحد انفورماتیک دانشگاه، انتخاب واحد براساس دروس ارائه شده توسط گروه آموزشی، گواهی رتبه برتر در پایان تحصیل» پرداختند.

سپس رئیس کتابخانه تخصصی دانشکده، خانم ساناز امامی، امکانات موجود در کتابخانه تخصصی دانشکده کارآفرینی را معرفی کردند.

در ادامه برنامه، کارشناس امور پژوهشی و ارتباط با صنعت / جامعه، دفتر دیده بان جهانی کارآفرینی GEM Iran Office، خانم لیدا سررشته داری، دفتر دیده بان جهانی کارآفرینی و اهداف GEM ، معرفی برنامه‌های پژوهشی سالانه APS – NES (فرصت‌های همکاری)، ویژگی‌های Big Data، را معرفی کردند و به تشریح موضوعات پژوهشی GEM پرداختند.

در پایان، انجمن علمی دانشجویی کارآفرینی، آقای ارشد حسینی پیرامون فعالیت‌های آتی انجمن علمی سخنرانی کردند. از برنامه‌های آتی انجمن علمی باشگاه کتابخوانی، باشگاه مقاله خوانی، جلسات هم اندیشی و گفتگو، کارگاه مقاله نویسی، دعوت از کارآفرینان، بازدید از مراکز صنعتی و کسب و کارها، باشگاه فیلم، تعیین و تشریح مسیرهای شغلی این رشته می‌باشد.

در ساعت ۱۳:۱۵ بخش اول برنامه به پایان رسید و به مدت پانزده دقیقه از دانشجویان پذیرایی شد و سپس بخش دوم برنامه، میزگرد مشترک اعضای هیأت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی با دانشجویان مربوط به هر گروه برگزار شد.

  • گروه کارآفرینی کسب و کار جدید (رشته کارآفرینی گرایش‌های کسب و کار، گردشگری، رشته طراحی کسب و کار) – مدیر گروه: دکتر حسین صادقی - اعضای گروه آموزشی به تعداد ۱۰ عضو هیأت علمی – تعداد دانشجو: ۵۲ دانشجو – محل برگزاری جلسه: آمفی تئاتر
  • گروه کارآفرینی سازمانی (رشته کارآفرینی گرایش‌های سازمانی، بین الملل، کسب و کارهای الکترونیکی) – مدیر گروه: دکتر کمال سخدری - اعضای گروه آموزشی به تعداد ۸ عضو هیأت علمی – تعداد دانشجو: ۳۰ دانشجو – محل برگزاری جلسه: کلاس شماره ۱۰۴
  • گروه کارآفرینی فناورانه (رشته کارآفرینی گرایش فناوری) – مدیر گروه: دکتر ابوالقاسم عربیون - اعضای گروه آموزشی به تعداد ۹ عضو هیأت علمی – تعداد دانشجو: ۱۵ دانشجو – محل برگزاری جلسه: کلاس شماره ۱۰۱
  • گروه توسعه کارآفرینی (رشته کارآفرینی گرایش توسعه، مربی گری کسب و کار) – مدیر گروه: دکتر زهرا آراستی - اعضای گروه آموزشی به تعداد ۸ عضو هیأت علمی – تعداد دانشجو: ۲۰ دانشجو – محل برگزاری جلسه: کلاس شماره ۱۰۲

بخش دوم برنامه ساعت ۱۵:۰۰ عصر پایان یافت.

 

 

 

 

 

برچسب