Responsive Image

گروه آموزشی کسب و کار جدید

 

1. شناسائی، ارزيابی و بهره برداری از فرصتهای كارآفرينی.
2. ايده پردازی، غربال گری و ارزيابی ايده های كارآفرينی.
3. نوآوری در كسب و كار.
4. كارآفرينی بر مبنای طراحی.
5. طراحی ارزش جديد.
6. توسعه دانش بومی استارتاپ ها.
7. ايجاد، بقا، رشد و خروج استارتاپ ها.
8. شبكه سازی بين استارتاپ ها.
9. طراحی و اجرای سازوكارهای سرمايه گذاری خطر پذير.
10. مدل سازی ايجاد، رشد و خروج كسب و كارها.
11. طراحی اكوسيستم مناسب برای شكل گيری كسب و كارهای نوپا.
12. تبيين ملاحظات پايداری در فرايند كارآفرينی.
13. تبيين الگوهای كارآفرينی در بخش های مستعد اقتصادی – اجتماعی.
14. كاربرد علم تحليل داده در كنش كارآفرينانه.
15. نقش فناوری های نوين نظير هوش مصنوعی در شتابدهی فرايندهای كارآفرينانه.
16. پويائی كارآفرينی در صنعت گردشگری.
17. شبكه سازی زنجيره تامين، توليد و توزيع در پارادايم كارآفرينی.
18. توسعه كسب و كارهای جديد بر مبنای اقتصاد چرخشی.
19. مشاركت در بهبود كيفيت زندگی جامعه از طريق توسعه كسب و كارهای خانگی و خانوادگی.
20. تعامل ملاحظات اقتصادی كسب و كار با ملاحظات اخلاقی و مسئوليت های اجتماعی.

 

 

 

  • علوم طراحی، فرصت و نوآوری  با تاکید بر روندهای نوظهور (شامل فناوری (دیجتال، هوش مصنوعی، فناوری‌های همگرا  و...)، اجتماعی و فرهنگی (سالمندان، نسلZ و... )، اقتصادی (مانند اقتصاد چرخشی، اقتصاد دیجیتال و پلتفرمی، و ...)، سیاسی، زیست محیطی و ارزش‌ها ) و توانمندسازهای خارجی (مانند هوش مصنوعی و...)
  • کسب‌وکارهای نوپا، جدید، کوچک و متوسط (ایجاد، رشد، تثبیت و خروج) با تاکید بر مباحث  خاص در کارآفرینی شامل کارآفرینی بخش خدماتی و تولیدی (گردشگری، آموزش، ورزشی، فرهنگی و هنری، سلامتی، تندرستی و کشاورزی، انرژی و ...) و کارآفرینی اجتماع محور (کارآفرینی خانگی، خانوادگی،  زنان و اجتماعی، پایداری و ....)