محمدعلی مرادی
 

مرتبه علمی: دانشیار

مدرک تحصیلی: دکتری اقتصاد از دانشگاه لیورپول انگلستان

گروه آموزشی: توسعه کارآفرینی

سمت: Visiting Associate Professor

PHBS Business School, Peking University

ایمیل: mamoradi@ut.ac.ir

تلفن: 982161119347+

 

محمدعلی مرادی دانشیار و عضو هیات علمی رسمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است و در حال حاضر Visiting Associate Professor در  PHBS Business School, Peking University می باشد. مرادی تحصیلات دوره دکتری را در دانشگاه لیورپول انگلستان در رشته اقتصادکلان، کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران در رشته برنامه ریزی و توسعه اقتصادی با دو گرایش سیاستگذاری توسعه صنعتی و گرایش سیاستگذاری توسعه کشاورزی و کارشناسی را در دانشگاه شهید بهشتی در رشته اقتصاد نظری گذرانده است. علائق پژوهشی ایشان سیاستگذاری توسعه کارآفرینی از جمله سیاست­ های تامین مالی کارآفرینانه؛ سیاست­ های آموزش کارآفرینی؛ سیاست­ های نوآوری؛ محیط کسب وکار و خلق، کشف، شناسایی و بهره ­برداری فرصت است. ایشان دو کتاب، 20 مقاله انگلیسی و 18 مقاله فارسی در نشریات علمی در سطوح ملی و بین المللی منتشر کرده و 15 مقاله در کتاب های مرجع و 18 گزارش تحلیلی در خصوص ایران نوشته است.

استاد راهنمای 3 رساله دکتری و 35 پایان نامه کارشناسی ارشد و استاد مشاور 10 پایان نامه کارشناسی ارشد، بخشی از فعالیت های علمی ایشان را تشکیل می دهد. ایشان در دو کنفرانس بین المللی به عنوان سخنران کلیدی، در دو کنفرانس بین المللی به عنوان دبیر علمی کنفرانس و در دو کنفرانس ملی به عنوان دبیر علمی، ایفای نقش کرده و در 20 کنفرانس بین المللی و 15 کنفرانس ملی، مقاله ارائه کرده و برگزاری 8 کارگاه تخصصی را نیز در کشور عهده دار بوده است. 15 سخنرانی و میزگرد تخصصی از دیگر فعالیت های علمی ایشان است. مرادی تندیس های کتاب سال دانشگاهی در ایران و استاد برگزیده سال 1395 دانشگاه تهران را در کارنامه علمی خود دارد. همچنین، تندیس پژوهشگر شاخص را در سال 1388 از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است. ایشان به مدت یک دهه مسئولیت سردبیری فصلنامه  علمی-پژوهشی اقتصاد و تجارت نوین را بر عهده داشته و در داوری مقالات تخصصی، با 12 فصلنامه علمی-پژوهشی و 6 ژورنال بین المللی همکاری علمی داشته است. تدریس 6 درس در دوره دکتری، 10 درس در دوره کارشناسی ارشد و 8 درس در دوره کارشناسی در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی؛ بخشی از سوابق آموزشی ایشان را تشکیل می دهد.

تحصیلات رسمی:

1.       مقطع دکتری در رشته اقتصاد، دپارتمان اقتصاد دانشگاه لیورپول انگلستان، بریتانیا، 1375– 1379.

2.       مقطع کارشناسی ‌ارشد در رشته برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی در دو گرایش سیاستگذاری توسعه صنعتی و سیاستگذاری توسعه کشاورزی، دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، 1367 – 1370.

3.       مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد نظری، دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، 1362 – 1366.

دوره‌های علمی کوتاه‌مدت:

1.       دوره «Innovation and Competitiveness in SMEs» در سئول، کره جنوبی، شهریور 1390 (این دوره توسط سازمان بهره وری آسیا تأمین مالی و برگزار شده است).

2.       دورة آموزش کارآفرینی در مدرسه کسب­ وکار امیلون (Emlyon Business School) در شهر لیون فرانسه، بهمن 1389.

3.       دوره «Financial Programming» در اصفهان در شهریور سال 1379 (این دوره توسط صندوق بین‌المللی پول تأمین مالی و برگزار شده است).

4.       دوره «پویایی جمعیت و توسعه» در دانشگاه ویلز بریتانیا، ترم  اول سال تحصیلی 1373-1374 (این دوره توسط سازمان بین‌المللی نیروی‌ کار تأمین مالی و برگزار شده است).

بورس‌های تحصیلی:
 

1.       دوره دکتری اعزام به خارج از طریق آزمون سراسری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

2.       دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه تهران از طریق آزمون سراسری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

3.       یک ترم تحصیلی با عنوان «پویایی جمعیت و توسعه» در دانشگاه ویلز بریتانیا (با بورس سازمان بین‌المللی نیروی کار، ILO).

دریافت تندیس و تقدیرنامه:
 

1.       استاد راهنمای برتر پایان‌نامه و رساله‌ها: در نخستین جشنواره  تقدیر از پایان‌نامه و رساله‌های برتر علوم انسانی در حوزه تولید و اشتغال، به‌عنوان استاد راهنمای برتر پایان‌نامه و رساله‌ها در سال 1396 برگزیده شد و لوح تقدیر و تندیس اعطا شد.

2.       استاد برتر از دیدگاه دانشجویان: دریافت لوح تقدیر برای کسب عنوان استاد برتر بر اساس ارزیابی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری طی سه سال منتهی به سال 1396، 1396.

3.       کتاب سال دانشگاهی در سطح ملی: دریافت تندیس و لوح تقدیر برای انتخاب کتاب «تحلیل محیط کسب­ وکار: نظریه­ ها، تکنیک­ ها و شاخص­ ها» به عنوان کتاب سال دانشگاهی در سال 1395.

 

4.       استاد نمونه دانشگاه تهران: دریافت تندیس از دانشگاه تهران برای کسب عنوان استاد برگزیده دانشگاه تهران در سال 1395.

5.       پژوهشگر شاخص در سطح ملی: دریافت تندیس و لوح تقدیر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای عنوان پژوهشگر شاخص دهمین جشنواره بزرگداشت پژوهشگران برگزیده کشور در سال 1388.

6.       متخصص کارآفرینی ایران: دریافت لوح سپاس «متخصص کارآفرینی ایران»، دانشگاه تهران، سال­های 1393 و 1395.

7.       حامیان کارآفرینی ایران: دریافت لوح سپاس «حامیان کارآفرینی ایران»، دانشگاه تهران، سال 1393.

سوابق شغلی و مسوولیت‌های تخصصی:

الف. سوابق شغلی

1.       عضو هیات علمی رسمی و دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1394 – ادامه دارد.

2.       عضو هیات علمی رسمی و استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1394 – 1390.

3.       مدیر گروه توسعة کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1394-ادامه دارد.

4.       مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، 1394-1393

5.       مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1387 – 1389.

6.       مدرس دانشکده علوم اقتصادی، 1383 – 1387.

7.       مدرس دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی، 1379 – 1389.

8.       مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، 1389-1392

9.       مشاور اقتصادی معاون وزیر وزیر بازرگانی، 1383– 1387.

10.   مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 1381-1382.

11.  رئیس گروه سیاست‌های پولی، ارزی و تورم دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 1379-1380.

12.   رئیس گروه مدل‌سازی و مطالعات کمی دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 1379-1380.

13.   کارشناس دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 1379.

14.   کارشناس دفتر بهداشت و درمان ، سازمان برنامه و بودجه، 1373 – 1374.

15.   کارشناس دفتر آموزش عالی، سازمان برنامه و بودجه، 1371 – 1372.

16.   کارشناس دفتر آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای، سازمان برنامه و بودجه، 1369 – 1370.

17.   همکار طرح‌‌های تحقیقاتی مؤسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، سال 1369.

18.   همکار طرح‌‌های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی، سال 1366.

ب. مسؤلیت‌های تخصصی در کمیته‌ها، شوراها، کمیسیون‌ها و ستادها

1.       عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران. 1394-ادامه دارد.

2.       عضو هیات تجدید نظر شورای رقابت، 1396- 1390.

3.       عضو کارگروه راهبری علمی میزهای بهره­ وری، مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، خرداد 1393 – ادامه دارد.

4.       عضو شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور، 1394 - 1388.

5.       نایب رئیس کمیته تخصصی سازمان، مدیریت و زیرساخت‌های بازرگانی برنامه پنجم توسعه، وزارت بازرگانی، 1388-1387.

6.       نماینده وزارت بازرگانی در شورای تخصصی تدوین الگوی توسعه اسلامی- ایرانی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، 1387.

7.       نماینده وزارت بازرگانی در کمیسیون تخصصی آمایش سرزمین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، 1386 – 1385.

8.       عضو کمیته مشورتی- تخصصی مطالعات و پژوهش‌های بازار مشترک اسلامی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، 1386– 1385.

9.       عضو کمیته تخصصی تهیه سند توسعه صادرات غیرنفتی برنامه چهارم وزارت بازرگانی، 1384.

10.   نماینده وزارت بازرگانی در کمیسیون تخصصی ستاد اقتصادی دولت، 1383-1382.

11.   عضو ستاد برنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 1382-1381.

12.   عضو ستاد بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 1382-1381.

13.   نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کمیسیون تخصصی ستاد اقتصادی دولت، 1382-1381.

14.   نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کمیسیون اقتصاد کلان و امور اداری مجمع تشخیص مصلحت، 1382-1381.

الف. کتاب

          1. مرادی، محمدعلی. (1395). محیط کسب و کار ایران: نظریه ­ها، شاخص­ ها و تکنیک­ ها، چاپ دوم، موسسه انتشارات دانشگاه تهران، فایل PDF شناسنامه، فهرست مطالب و مقدمه کتاب.

          2. مرادی، محمدعلی. (1393). محیط کسب و کار ایران: نظریه ها، شاخص­ ها و تکنیک­ ها، موسسه انتشارات دانشگاه تهران.

          3. مرادی، محمدعلی. (1388).  الگوی اقتصاد سنجی کلان ایران. مرکز چاپ و نشر بازرگانی، فایل PDF شناسنامه، فهرست مطالب و مقدمه کتاب.

ب. مقالات کتاب های مرجع:

          1. مرادی، محمدعلی. (1395). آموزش و اقتصاد. دانشنامه اقتصاد؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری.

          2. مرادی، محمدعلی. (1395). اهداف کسب­وکارهای خانگی. دانشنامه کسب­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.

          3. مرادی، محمدعلی. (1395). نظام اقتصادی خانواده. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.

          4. مرادی، محمدعلی. (1395). ارزیابی بازار. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.

          5. مرادی، محمدعلی. (1395). دریافت ­کنندة قیمت. دانشنامه کسب­ وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.

          6. مرادی، محمدعلی. (1395). کسب و کار خانگی بر مبنای فناوری نوین برای زنان. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.

          7. مرادی، محمدعلی. (1395). سیاست‌های کلی اشتغال و کسب و کار خانگی. دانشنامه کسب ­وکار خانگی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری، فایل PDF.

          8. مرادی، محمدعلی. (1388). ادوار تجاری. دانشنامه کارآفرینی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.

          9. مرادی، محمدعلی. (1388). پیش‌بینی. دانشنامه کارآفرینی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.

          10. مرادی، محمدعلی. (1388). توسعه صادرات. دانشنامه کارآفرینی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.

          11. مرادی، محمدعلی. (1388). ساختار بازار. دانشنامه کارآفرینی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.

          12. مرادی، محمدعلی. (1388). سرمایه اجتماعی. دانشنامه کارآفرینی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.

          13. مرادی، محمدعلی. (1388). نظریه‌های کارآفرینی. دانشنامه کارآفرینی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد دانشنامه نگاری با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، فایل PDF.

د. مقالات منتشر شده به عنوان فصلی از کتاب:

          1. مرادی، محمدعلی. (1394). عوامل نهادی و نرخ تورم. ادوار تجاری. در کتاب عوامل موثر بر نرخ تورم در ایران. دینی، علی (ویراستار علمی)، مرکز چاپ و نشر بازرگانی.

          2. مرادی، محمدعلی. (1389). تنگناهای ساختاری و بهره وری پایین عوامل تولید، در کتاب نفت، دولت و توسعه پایدار صادرات­ گرا. دینی، علی (ویراستار علمی)، مرکز چاپ و نشر بازرگانی.

ه. مقالات انگلیسی

  1. Davari, A., Moradi, M. A., Davarpanah, Z., and Radmehr, A. (2016). Identification and Prioritization of Government Policies for Creating Small and Medium Size Enterprises Start-Up (Case Study: SMEs in ICT Industry). Journal of Administrative Management, Education and Training (JAMET), 12(3), 586-598, PDF File.

    2. Farsi JY, Moradi MA, Jandoust A., and Esfandabadi, HM. (2016). Structural Factors Affecting International Trade Growth in Iran. Business and Economics Journal. 7(3). 1-7, PDF File.

    3. Moradi, M. A. and Saeedikiya, M. (2016). The influence of risk willingness, self-efficacy and role modeling on entrepreneurial intention by gender and income. DAV International Journal of Science. Volume-5, Issue-2 (Special Issue on Business and Entrepreneurship), PDF File.

    4. Moradi, M. A. (2015). Price uncertainty and entrepreneurship. Submitted for publication to an International Journal.

    5. Moradi, M. A. (2015). Inflation and inflation uncertainty: Asymmetry, time varying and long memory. Submitted for publication to an International Journal.

    6. Moradi, M. A. (2015). Money demand in Islamic Economic system: Theory and evidence from a cash-in-advance framework. Submitted for publication to an International Journal.

    7. Bahreini, M. A., & Moradi, M. A. (2015).  Venture capital challenges in new technology based firms: The case of Iran. Submitted for publication to an International Journal.

    8.Moradi, M. A., & Torabi, J. (2014) Relationship between transformational leadership and innovation regarding layers of organizational learning, 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran.

    9. Bahreini, M. A., & Moradi, M. A. (2014).  Venture capital challenges in new technology based firms: The case of Iran. 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran.

    10. Moradi, M. A. (2014). Inflation and inflation uncertainty: Asymmetry, time varying and long memory. Submitted for publication to an International Journal.

    11.Moradi, M. A. (2014). Money Demand in Islamic Economic System: Theory and Evidence from a Cash-in-Advance Framework. Submitted for publication to an International Journal.

    12.Moradi, M. A. (2011). Entrepreneurship and TFP in Iran's manufacturing Industries. Journal of Global   Entrepreneurship Research (JGER), 1(1), Summer and Fall 2011, 65-84, PDF File.

    13.Moradi, M. A. (2011). Foreign direct investment and sustainable economic development: Evidence from China. International Trade and Entrepreneurship Conference: Issues for Post-Crisis Sustainable Development in Asia, Tehran, Iran.

    14.Moradi, M. A. (2010). Oil resource abundance, economic growth and income distribution in Iran, Quarterly Journal of Economic Research, 10(2), 115-140.

    15.Moradi, M. A. and Kebreaei M. (2010). Impact of information and communication technology on economic growth in selected Islamic countries, Quarterly Journal of New Economy and Commerce, Forthcoming.

    16.Moradi, M. A. (2006). A GARCH model of inflation and inflation uncertainty in Iran. Quarterly Journal of Economic Research, 6(1).

    17.Moradi, M. A. (2003). Money demand and seigniorage-maximising inflation rate. Journal of Money and Economy, 2(1). Central Bank of Iran.

    18.Moradi, M. A. (2002). Nonlinear adjustment towards purchasing power parity. Quarterly Journal of the Iranian Economic Research, 12.

    19.Moradi, M. A. (2002). Nonlinear modeling of inflation in Iran, International Conference on Policy Modeling. Belgium, Brussels.

    20.Moradi, M. A. (2002). A Microfoundation model of money demand in Iran: A cash–in–advance framework. Liverpool Research Papers in Economics, Finance Accounting, Liverpool University, Working Paper, No. 9908.

و. مقالات علمی- پژوهشی

          1. مرادی، محمدعلی؛ هدایتی، محمدرضا. (1397). طراحی مدل گذار به اقتصاد دیجیتال. فصلنامة پژوهشنامه اقتصادی،  سال 18 (68) ، 219-251. فایل PDF

          2. مرادی، محمدعلی. سخدری، کمل؛ صنیعی، شیما. (1396). تأثیر ترتیبات نهادی بر توسعه کارآفرینی بین المللی در کشورهای در حال توسعه منتخب، ، فصلنامه توسعه کارآفرینی، 10 (2)، 339-358. فایل PDF.

          3. حسین پور، مرادی، محمدعلی و زعفریان. (1395). شناسایی فرصت های کاربری خودروهای تجاری سبک در توسعه کلینیک­ های سیار پزشکی. فصلنامة توسعه کارآفرینی، سال 9، شماره 1، 19-1، فایل PDF.

         4. مرادی، محمدعلی. زالی، محمدرضا و پرنیان، راضیه. (1394). نقش میانجی سبک شناختی بر رابطه سرمایه اجتماعی و قصد کارآفرینانه: مطالعه موردی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران. فصلنامه توسعه کارآفرینی، سال هشتم. شماره 1، 19-1، فایل PDF.

          5. مرادی، محمدعلی. (1393). مبانی فکری انسان اقتصادی در کتاب­های اقتصادخرد دانشگاهی و جایگاه آن بر اساس ارزش­های اسلامی. فصلنامة پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 18، شماره 35، 27-1، فایل PDF.

          6. مرادی، محمدعلی. زالی، محمدرضا و محمدی، فریبا. (1393). نقش میانجی سبک شناختی بر رابطه سرمایه انسانی و قصد کارآفرینانه: مطالعه موردی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران. فصلنامه توسعه کارآفرینی سال هفتم. شماره­ 1، 131-113، فایل PDF.

          7. مرادی، محمدعلی، کبریایی، میثم و فاطمه موحدی. (1391). تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد اقتصادی کشورهای اسلامی. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، سال ششم. شماره­ های 31-30، 108-79، فایل PDF.

          8. مرادی، محمدعلی. (1391). تاثیر سرمایه کارآفرینی بر تولید و رشد بخش صنعت ایران، سال دوم، شماره های 5 و 6، 247-211 فایل PDF.

              مجله علمی – پژوهشی فصلنامه اقتصاد و مدلسازی، دانشگاه شهید بهشتی، سال دوم، شماره­های 5 و 6.

          9. مرادی، محمدعلی. و م. تاجیک، (1389). تقاضای پول و حق ­الضرب در ایران: 1386-1342. فصلنامه علمی – پژوهشی پژوهش‌های اقتصادی دانشگاه تربیت مدرس، سال دهم، شماره چهارم، 67-41، فایل PDF.

          10. مرادی، محمدعلی. (1389). تاثیر نفت بر نماگرهای اقتصاد کلان ایران: با تأکید بر مکانیزم‌های انتقال و آثار. فصلنامه علمی – پژوهشی پژوهش‌های اقتصادی دانشگاه تربیت مدرس، سال دهم، شماره دوم، 115-140، فایل PDF

          11. مرادی، محمدعلی. (1389). اثر سرمایه انسانی و فناوری بر رشد بهره‌وری کل بازرگانی ایران. نشریه علمی – پژوهشی اقتصاد دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، سال اول، شماره اول، 182-151، فایل PDF.

          12. مرادی، محمدعلی. و م. مهدیزاده، (1384). تجارت خارجی و رشد اقتصادی ایران، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین. شماره سوم، سال اول، .

          13. مرادی، محمدعلی. و بیژن صفوی، (1384). رشد بهره‌وری بخش بازرگانی ایران، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین. شماره دوم، سال اول.   

          14. مرادی، محمدعلی. (1384). مبانی رفتاری مصرف، دانش و اطلاعات و تابع مصرف ایران، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین. شماره اول، سال اول. 

          15. مرادی، محمدعلی. (1372).کارآیی آموزش کشاورزی در ایران.  فصلنامه آموزش و پرورش، شماره 41 – 42، 132-109، فایل PDF.

          16. مرادی، محمدعلی. (1372). آموزش و سرمایه‌گذاری: تئوری و شواهد تجربی. فصلنامه علمی پژوهشی برنامه‌ریزی آموزش عالی، سال اول، شماره اول.

          ز. مقالات علمی-ترویجی

          1. مرادی، محمدعلی. (1392). هزینه مبادله صادرات و واردات ایران در شاخص سهولت انجام کسب وکار. مجله بررسی­های بازرگانی، سال 11، شمارة 62، 30-18، فایل PDF.

          2. مرادی، محمدعلی. (1392). تحلیل، ارزیابی و آسیب­ شناسی شاخص رقابتمندی جهانی، 24-5، فایل PDF.

              مجله اقتصادی – دو ماهنامه بررسی مسائل و سیاست‌های اقتصادی، سال 13، شماره 1، فروردین و اردیبهشت.

          3. مرادی، محمدعلی. (1384). حقایق ادوار تجاری ایران: با تاکید بر دوره جنگ و مقایسه آن با دوره‌های قبل و بعد جنگ.  فصلنامه امور دفاعی و امنیتی، شماره 27.

          4. مرادی، محمدعلی. (1379).مبانی اقتصاد خرد تابع تقاضای پول در اقتصاد بدون ربا. مجله برنامه و بودجه، شماره 58 – 59.

ح. مدل‌های اقتصاد کلان

          1. مرادی، محمدعلی. (1383). مبانی و اصول الگوسازی مدل‌های اقتصاد سنجی کلان: درس‌هایی برای ایران. مرکز چاپ و نشر بازرگانی.

          2. مرادی، محمدعلی. و همکاران، (1380).  ارزیابی الگوی برنامه سوم توسعه و ارائه مدل‌های نظری الگوی اقتصاد کلان. (این مطالعه در گروه مدل‌سازی و مطالعات کمی دفتر اقتصاد کلان سازمان با مسئولیت اینجانب به عنوان رییس گروه این گروه انجام گرفته است).

ط. مجری پروژه‌های تحقیقاتی

مرادی، محمدعلی. طراحی الگوی توسعه اقتصاد دیجیتالی در ایران.

مرادی، محمدعلی. تدوین سازوکار بهبود محیط کسب­ وکار شهرداری تهران.

مرادی، محمدعلی. تدوین برنامه راهبردی توسعه ایران، فایل PDF

مرادی، محمدعلی. بستة کنترل نرخ تورم در برنامه پنجم توسعه. 

مرادی، محمدعلی. چالش‌های پیش روی محیط کسب وکار ایران در آستانه برنامه پنجم. 

Moradi, M. A., Prospective of the economy and macroeconomic policies in Iran. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.

Moradi, M. A., & S. Mirzamohammadi, Macroeconomic policies and new economy in Iran: Current performance. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.

ص. گزارش ­های علمی-تحلیلی منتخب

          1. مرادی، محمدعلی. (1396). تحلیل عملکرد اقتصادی کشور: چالش ها و راهکارها. فایل PDF.

          2. مرادی، محمدعلی، قاسمی، محمد. علاالدین ازوجی. (1394). تحلیل سیستمی سیاست‌های کلی برنامه توسعه ششم: راهبردها، سیاست­ها، منابع و الزامات تحقق رشد و عدالت اقتصادی. 

          3. مرادی، محمدعلی. (1394). تحلیل اقتصاد ایران. 

          4. مرادی، محمدعلی. (1392). مدیریت نرخ تورم در ایران. فایل PDF.

          5. مرادی، محمدعلی. (1392). تاثیر نرخ ارز بر تقاضای پول.

          6. مرادی، محمدعلی. (1391). سیاست های کلی برای تولید و رشد اقتصادی در ایران.   

          7. مرادی، محمدعلی. (1391). تحلیل تحولات نرخ ارز در ایران. فایل PDF.  

          8. مرادی، محمدعلی. (1390). شاخص‌های محیط کلان کسب‌وکار و رقابت ایران.   

          9. مرادی، محمدعلی. (1390). نظریه‌ها و تجارب استقلال بانک مرکزی: درس‌هایی برای ایران. فایل PDF.   

          10. مرادی، محمدعلی. (1390). تحلیل عوامل موثر بر تحولات قیمت مواد غذایی و نرخ تورم ایران. فایل PDF.  

          11. مرادی، محمدعلی. (1390). اصلاح واحد پول ملی ایران. فایل PDF.

          12. مرادی، محمدعلی. (1387). تحلیل عوامل موثر بر روند تحولات قیمت جهانی نفت.

          13. مرادی، محمدعلی. (1386). آسیب‌شناسی برنامه‌های توسعه: با تاکید بر برنامه چهارم توسعه.

          14. مرادی، محمدعلی. (1386). تحلیل و ارزیابی شاخص‌های اندازه‌گیری سطح قیمت‌ها و نرخ تورم: با تأکید بر ایران.

          15. مرادی، محمدعلی. (1386).  آسیب‌شناسی مدیریت نفت در بودجه و اقتصاد ایران. فایل PDF.

          16. مرادی، محمدعلی. (1385).ادوار تجاری و متغیرهای اقتصاد کلان. فایل PDF.

          17. مرادی، محمدعلی. (1383). تحلیل شاخص‌های کلان بودجه و آثار آن بر متغیرهای اقتصاد کلان. فایل PDF.

          18. مرادی، محمدعلی. (1383). اقتصاد نوین و سیاست‌های پولی: آثار و پیامدها. 

          19. مرادی، محمدعلی. تقی‌پور، انوشیروان. (1380). آثار و پیآمدهای تورمی بودجه سال 1381: با تاکید بر سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز.

ع. مقالات منتشر شده در مجموعه مقالات کنفرانس‌های بین‌المللی:

1. Moradi, M. A., Aeeni, Z., & Rostamian, A. (2016). Typology of entrepreneurship development policies in Iran. 3rd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran, February 20-21, 2016.

2. Moradi, M. A., & Torabi, J. (2014) Relationship between transformational leadership and innovation regarding layers of organizational learning, 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran, February 23-24, 2014.

3. Bahreini, M. A., & Moradi, M. A. (2014).  Venture capital challenges in new technology based firms: The case of Iran. 2nd International Conference on Entrepreneurship: Emphasizing improvement of Business Environment, Tehran, Iran, February 23-24, 2014.

4. Moradi, M. A., (2011). Foreign direct investment and sustainable economic development: Evidence from China. International Trade and Entrepreneurship: Issues for Post-Crisis Sustainable Development in Asia, Tehran, Iran, September 2011.

5. Moradi, M. A., (2011). Entrepreneurship capital, output and growth in Iran's manufacturing industries. International Conference on Economic Modeling, Azores, Portugal, June 29 - July 1, 2011.

6. Moradi, M. A., (2009). Oil resource abundance, economic growth and income distribution in Iran. International Conference on Policy Modeling, Ottawa, Canada, June 2009.

7. Moradi, M. A. and M. Kebreaei (2009). Impact of information and communication technology on economic growth in selected Islamic countries, International Conference on Policy Modeling, Ottawa, Canada, June 2009.

8. Moradi, M. A., (2008). A GARCH model of inflation and inflation uncertainty in Iran, International Conference on Policy Modeling, Berlin, Germany, July 2008.

9. Moradi, M. A., (2002). Nonlinear modeling of inflation in Iran, International Conference on Policy Modeling, Belgium, Brussels, July 2002.

10. Moradi, M. A., (2001). Money demand and seigniorage-maximizing inflation rate, 75th International Conference on Policy Modeling for European and Global Issues, Belgium, Brussels, July 2001.

11. Moradi, M. A., (2001). Microfoundation of money demand in the Islamic economics: Theory and evidence from a cash-in-advance model, National Centre for Economic Research, University of Qatar, International Conference on Structure, Performance and Future of Financial Institutions in Member states of the GCC Countries, April 2001.

علائق پژوهشی:

سیاستگذاری توسعه کارآفرینی: سیاستگذاری و بنیان های معرفتی (هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی)؛ سیاستگذاری و مبانی زمینه ای؛ اکوسیستم کارآفرینی و سیاستگذاری توسعه کارآفرینی در سطوح ملی/منطقه های/بخشی؛ سیاست های تامین مالی کارآفرینانه؛ سیاست های آموزش کارآفرینی؛ سیاست های نوآوری؛ سیاستگذاری کارآفرینانه در بخش های صنعت/کشاورزی/خدمات، سیاستگذاری کارآفرینانه و خوشه ها؛ تاثیر سیاست های دولت بر توسعه فعالیت های کارآفرینی.

محیط کسب وکار: شاسایی عوامل محیطی کسب وکار، شناسایی مگاترندهای محیط کسب وکار، عوامل موثر محیط داخلی/خرد/کلان/بین الملل بر کسب و کارهای منتخب، شناسایی عوامل موثر محیط داخلی/خرد/کلان/بین الملل بر صنعت منتخب نظیر صنعت بانکداری/ صنعت مواد غذایی/ گردشگری/حمل و نقل/خودروسازی

فرصت: خلق، کشف، شناسایی و بهره ­برداری فرصت برای توسعه فعالیت های کارآفرینانه، کاربرد نظریه ‌ها و مدل‌ های تشخیص فرصت در  بخش های صنعتی/کشاورزی/خدمات

مجری طرح‌های پژوهشی:

          1. مرادی، محمدعلی. طراحی الگوی گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتالی در ایران، فایل PDF

          2. مرادی، محمدعلی. تدوین سازوکار بهبود محیط کسب­ وکار شهرداری تهران. 

          3. مرادی، محمدعلی. تدوین برنامه راهبردی برای توسعه اقتصادی ایران، فایل PDF.

          4. مرادی، محمدعلی. بستة کنترل نرخ تورم در برنامه پنجم توسعه، فایل PDF

          5. مرادی، محمدعلی. چالش‌های پیش روی محیط کسب وکار ایران در آستانه برنامه پنجم. 

          6. Moradi, M. A., Prospective of the economy and macroeconomic policies in Iran. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.

          7. Moradi, M. A., & S. Mirzamohammadi, Macroeconomic policies and new economy in Iran: Current performance. This is one of the projects of the e-Commerce feasibility studies in Iran financed by Ministry of Commerce.

دروس در حال تدریس:

کارشناسی ارشد: تحلیل محیط کسب وکار؛ سیاست گذاری توسعه کارآفرینی؛ سیاست گذاری تامین مالی کارآفرینانه

دکتری: سیاست گذاری توسعه کارآفرینی؛ مکاتب فکری اقتصادی

الف. دروس تدریس شده دوره دکتری

          1. سیاست گذاری توسعه کارآفرینی

          2 .مکاتب فکری اقتصادی

          3. توسعه محیط کسب ­وکار

          4. اقتصادکلان

          5. پیش­ بینی بازار

          6. مکاتب فکری کلاسیک، نئوکلاسیک و مکاتب جدید

ب. دروس تدریس شده دوره کارشناسی­ ارشد

          1. سیاست گذاری توسعه کارآفرینی

          2. تحلیل محیط کسب وکار

          3. سیاست گذاری تامین مالی کارآفرینانه

          4. مدیریت مالی

          5. اقتصاد ایران

          6. اقتصادکلان پیشرفته 1

          7. اقتصادکلان پیشرفته 2

          8. اصول علم اقتصاد

          9. اقتصادسنجی

          10. زبان تخصصی اقتصاد

          11. زبان تخصصی کارآفرینی

ج. دروس تدریس شده دوره کارشناسی:

          1. روش تحقیق

          2. اقتصادکلان

          3.اقتصادخرد

          4. نظریه­ های پولی

          5. پول و بانک

          6. اصول علم اقتصاد

          7. اقتصاد کشاورزی

          8. آمار

د. آموزش نرم‌افزارهای تخصصی در دانشگاه:

          1. روش‌های اقتصادسنجی (EViews) در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت پردیس فارابی دانشگاه تهران.

          2. مایکروفیت (Microfit) در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران.

ه. تدریس دوره‌های کوتاه‌مدت:

1. وزارت امور خارجه، دفتر آموزش نیروی انسانی، اقتصاد ایران، تابستان 1385.

2. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دفتر آموزش و بورس‌ها، اقتصاد ایران، تابستان 1382.

و. کارگاه های آموزشی:

1. کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». مدیران و کارشناسان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گروه سه، بهمن 1395.

2. کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». مدیران و کارشناسان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گروه دو، آذر 1395.

3. کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». مدیران و کارشناسان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گروه نخست، آبان 1395.

4. کارگاه آموزشی «پایش محیط کلان کسب و کار». همایش ملی مدیریت کسب وکار، کارآفرینی و توسعه پایدار؛ آبان 1394.

5.  کارگاه آموزشی «منظومة نظریه­ پردازی در علوم اجتماعی». ویژه استادان گروه توسعة کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1393

6.  کارگاه آموزشی «مکاتب فکری اقتصادی». ویژه استادان گروه توسعة کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، (10 جلسه)، 1392.

7.  کارگاه آموزشی «مکاتب فکری اقتصادکلان». ویژه استادان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مرداد 1393.

8.  کارگاه آموزشی «نوآوری در کسب وکارها». نخستین همایش ملی مدیریت بازرگانی با محوریت: کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان، رامسر، 8 اسفند 1392.

استاد راهنمای رساله‌های دکتری دانشگاهی:

          1. محسن مطیعی، (1394). طراحی مدل مفهومی سیاست های تامین مالی کارآفرینی فناورانه، خاتمه یافته، سال 1397.

          2. رضا فریدزاده. (1396). واکاوی نهادهای اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه. در مرحلة تهیه و تدوین.

استاد راهنمای پایان نامه‌های کارشناسی­ ارشد دانشگاهی:

          1. بهاره یعقوبی، شناسایی ابعاد تامین مالی اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی: مورد مطالعه دانشگاه صنعتی شریف.

          2. محمد آقا یاری. نقش مهارت های سرمایه انسانی در توسعه کسب وکارهای کارآفرینانه روستایی.

          3. فاطمه ایلگا، نقش سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر فعالیت های کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه منتخب، خاتمه ­یافته، سال 1397.

          4. عاطفه اشرف، رابطه کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی با پایداری سلامت جامعه، در مرحلة تهیه و تدوین، خاتمه ­یافته، سال 1397.

          5. علی رضا قضایی پاکدهی، شناسایی و اولویت بندی عوامل محیطی کلان موثر بر صنعت بیمه در ایران، در مرحلة تهیه و تدوین.

          6. سولماز محمد رفعتی، تأثیر فرهنگ کارآفرینانه بر کارآفرینی سازمانی صنعت بانکداری، خاتمه ­یافته، سال 1396.

          7. فائزه کاویان، طراحی مدلی پویا جهت بررسی تاثیر ابعاد نوآوری بر فرایند توسعه محصول نوین در شرکت های مبتنی بر نانو فناوری،خاتمه ­یافته، سال 1396.

          8. مهرناز پیلتن، سنجش تأثیر ترتیبات نهادی بر کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه منتخب، خاتمه ­یافته، سال 1396.

9. علی لطفی. شناسایی سیاست­های انرژی خورشیدی، در مرحلة تهیه و تدوین، خاتمه ­یافته، سال 1396.

10.محمد رضا هدایتی، شناسایی اکوسیستم کارآفرینی کسب وکارها نانو شهر تهران، خاتمه ­یافته، سال 1395.

11. فاطمه غلامی، تاثیر انگیزه و نگرش بر رشد کسب و کارهای بین المللی در کشورهای در حال توسعه منتخب، خاتمه ­یافته، سال 1395.

12. پریا الهامی، سیاست­های توسعه مسئولیت­های اجتماعی شرکتی در کسب ­و کارهای کارآفرینانه صنعت مواد غذایی، خاتمه یافته، سال 1395.

13. طیبه مظاهری، تاثیر اجزای سرمایه فکری بر عملکرد شرکت های دانش بنیان شهر تهران، در مرحلة تهیه و تدوین.   

14. شیما صنیعی، تأثیر عوامل نهادی بر گرایش بین‎المللی کارآفرینان نوپا در کشورهای در حال توسعه. خاتمه­ یافته، سال 1395.

15. فهیمه بشارتی، تاثیر سرمایه انسانی بر نوآوری در کشورهای منتخب در حال توسعه، خاتمه­ یافته، سال 1395.

16. شهرام حسین زاده، شناسایی فرصت های کاربری خودروهای تجاری سبک در توسعه درمانگاه های سیار پزشکی، خاتمه ­یافته، سال 1394.

17. محمود منوچهری آملی، شناسایی و اولویت ­بندی سیاست های توسعه ی کارآفرینی بین ­المللی در بخش صنعت ایران، خاتمه یافته، سال 1392.    

18. الهه علیزاده اهدایی، تاثیر سرمایه اجتماعی بر تشخیص فرصت های کارآفرینانه مورد مطالعه: بیمه های عمر و زندگی، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1392.

19. فریبا محمدی، تاثیر سرمایه انسانی بر قصد کارآفرینانه مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1392.

20. راضیه پرنیان، تاثیر سرمایه اجتماعی بر قصد کارآفرینانه: مورد مطالعه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1392.

21. محمد اسماعیل نظری، شناسایی سیاست های توسعه فعالیت های کارآفرینانه در بازار سهام با تاکید بر کارگزاری ها؛ مورد مطالعه سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1391.

22. مه­ لقا عزیزی، تاثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد شعب موسسه اعتباری توسعه، خاتمه یافته، سال 1391.

23. کامبیز نوروزی، تاثیر مالیات بر کارآفرینی در بخش صنعت جمهوری اسلامی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1391.

24. مریم  قهرمانی، تاثیر آزادی اقتصادی بر رشد اقتصادی در کشورهای اسلامی منتخب، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1391.    

25. اصغر اکباتانی، تاثیر ویژگی های سازمانی بر گرایش کارآفرینانه در ادارات کل جهاد کشاورزی استان ها، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1391. 

26. بابک رسا، تحلیل محیط کلان کسب و کار صنعت بانکداری ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1391.

27. سیاوش قنبرنژاد، شناسایی و اولویت بندی عوامل کلان محیطی تاثیرگذار بر عملکرد شرکت‌ ها: مطالعه موردی شرکت های حمل و نقل ریلی بار، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390.   

28. میثم ساریان، تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد کسب وکارهای نوپای بیمه شهر تهران - مورد مطالعه نمایندگی‌های بیمه ملت، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390.

29. شهران رئیسی، تاثیر فعالیت های کارآفرینی بر رشد اقتصادی کشورهای منتخب عضو GEM،  پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390.      

30. اعظم جباری، تاثیر کارآفرینی بر بهره وری کل عوامل در ایران ، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390.

31. فرزانه ادیبی، تاثیر کارآفرینی بر رشد اقتصادی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390.   

32. سیمین آل‌علی، رابطه انتقالی تغییرات نرخ ارز و شاخص قیمت صادرات ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390. 

33. بخاراچی، شناسایی و برآورد تابع تولید دانش در کشورهای اسلامی منتخب، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390.

34. مرجان مجیدی، تاثیر درآمدهای نفتی و سرمایة ‌انسانی بر توزیع درآمد ایران،  پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390. 

35. معصومه تاجیک خاوه، تقاضای پول و حق الضرب در ایران :1385-1338، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1389.  

36. میثم کبریایی، تاثیر ICT بر رشد اقتصادی کشورهای اسلامی، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، خاتمه یافته، سال 1388.  

37. مریم مهدیزاده، تجارت خارجی و رشد اقتصادی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1386.   

استاد مشاور پایان نامه‌های کارشناسی­ ارشد دانشگاهی: 

          1. به آفرین السادات دست سری. تاثیر موهبت های کسب و کار بر عملکرد شرکتهای زایشی. خاتمه یافته، سال 1395

          2. زینب سنجری، شناسایی و اولویت بندی عوامل محیطی موثر بر اجرای پروژه ­های مشارکت عمومی-خصوصی در صنعت حمل­ونقل جاده ای، خاتمه یافته، سال 1394.

          3. احمدپور مبارکه، علیرضا. عوامل موثر بر انتقال دانش در مدیریت شهری مورد مطالعه: پروژه های عمرانی کارآفرینانه شهرداری تهران، خاتمه یافته، سال 1392. 

          4. جواد سخدری، شناسایی عوامل فردی موثر بر تشخیص فرصت های کارآفرینی در حوزه سلامت عمومی، پایان­نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390. 

          5. علی جاندوست، شناسایی عوامل  ساختاری پیش برنده و بازدارنده رشد کسب و کارهای بازرگانی بین المللی در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1390. 

          6. فاطمه صالحی دزفولی، تاثیر بانکداری الکترونیکی و پول الکترونیکی بر تقاضای پول، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1388. 

          7. عبدالامیر دشت‌بزرگ، تاثیر فناوری بر اشتغال بخش صنعت، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1387. 

          8. نرجس هنرآموز، مدل رشد بخش کشاورزی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1387.

          9. آزاده محمدی، مدل تقاضای بنزین در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1386.

          10. فرزانه یزدی‌پور، بهره‌وری انرژی در بخش صنعت ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، خاتمه یافته، سال 1386.